ועדת האתיקה של פיפ"א מעמיקה את החקירה סביב קטאר 2022

המשפטן מייקל גארסיה, שמשמש כחוקר הראשי - יגבה עדויות מחברי הוועד המנהל של הארגון שהשתתפו בהצבעה להענקת המונדיאל למדינה

נמשך הלחץ על פיפ"א סביב הדיווחים על שחיתות בהליך בחירתה של קטאר כמארחת מונדיאל 2022. מייקל גארסיה, המשפטן האמריקאי שמשמש כחוקר הראשי בוועדת האתיקה של התאחדות הכדורגל העולמי - טס השבוע לציריך, שווייץ - שם מתקיים כינוס הוועד המנהל של הארגון.

גארסיה צפוי לחקור בימים הקרובים את חברי הוועד המנהל בנוגע להליך הבחירה בקטאר, כיצד הוטא התנהל, ואיך נלקחה החלטתם. הוא גם ייפגש במסגרת החקירות עם עם נשיא פיפ"א, ספ בלאטר, במהלך הביקור שלו. גארסיה כבר סיים לגבות עדויות מכל מנהלי הקמפיינים שהגישו הצעות לאירוח טורנירי הגביע העולמי ב-2018 ו-2022, במטרה לנסות להבין האם דרשו מהם כסף בעבור הבטחת הקולות שלהם.

יש לציין כי רק 13 מתוך 22 חברי הוועד המנהל שהשתתפו בהצבעה לבחירת קטאר, שהתקיימה בדצמבר 2010, עדיין יושבים בו. מאז, חלקם הספיקו להיזרק מהארגון עקב האשמות בשחיתות, חלק פרשו וחלק אחר התפטרו במהלך חקירות שנוהלו נגדם.

כזכור, השבוע נחשף ב"טלגרף" האנגלי כי ג'ק וורנר, סגן נשיא פיפ"א לשעבר, קיבל כשבועיים לאחר הבחירה תשלום בסך 2 מיליון דולר מחברה הקשורה למנהלי הקמפיין הקטארי. על-פי החשד, התשלומים שהועברו לוורנר פוזרו על-פני מספר חשבונות: הוא עצמו קיבל כ-1.2 מיליון דולר, 750 אלף דולר מוענו לחשבונות של בניו, ועוד 400 אלף דולר שולמו לאחד מעובדיו.