לפיד: "הפטור ממע"מ לא מיועד לכלכלנים אלא למעמד הביניים"

שר האוצר הודף בפייסבוק את הביקורת שספג בעקבות הצעתו להעניק לזוגות צעירים פטור ממע"מ על דירות חדשות - ושולח מסר ברור לפקידיו

שר האוצר יאיר לפיד ממשיך להתנגח עם פקידי משרדו. לפיד כתב היום (ה') בדף הפייסבוק שלו כי מטרת הצעתו לפטור ממע"מ דירות חדשות הנרכשות ע"י זוגות צעירים נועדה כדי להוריד את מחירי הדירות, תוך שהוא מבטל את הביקורת שספג מצד כלכלנים, פקידיו ו"בעלי אינטרסים", כדבריו.

"מטרה היתה ונשארה אחת: להוריד את מחירי הדיור", כתב לפיד. "יש כלכלנים, פוליטיקאים ובעלי אינטרסים שמתנגדים להורדת המע"מ. זה בסדר גמור, כי הורדת המע"מ לא מיועדת לכלכלנים, לפוליטיקאים ולבעלי אינטרסים. היא מיועדת לצעירים ממעמד הביניים, ששירתו בצבא, עובדים קשה, מגדלים את ילדיהם באהבה ולא מצליחים לגמור את החודש.

"השבוע הם קיבלו בפעם הראשונה סיבה להאמין שיוכלו להרשות לעצמם לקנות דירה. הצעירים האלה יודעים עכשיו שהתכוונו לכל מילה כשאמרנו שבניגוד לעבר המדינה מוכנה היום להפסיד מיליארדי שקלים כדי להוריד את מחירי הדיור".

לפיד הבטיח כי ישנם צעדים נוספים להורדת מחירי הדיור: "הורדת המע"מ היא לא הצעד היחיד שלנו. זה רק חלק מתוכנית מפורטת שתוצג בקבינט הדיור הקרוב אחרי שעבדנו עליה במשך חודשים ארוכים עם עשרות אנשי מקצוע ממשרד האוצר ומהמגזר הפרטי. "התוכנית תעלה את היצע הדירות, תקל על השוכרים, תקשה על הספוקלנטים, ותוריד את המחירים".

שר האוצר התייחס גם לביקורת לפיה הצעתו אינה שוויונית ומפלה חרדים וערבים, וכתב: "לצעירים החרדים שקוראים אותנו כאן אני רוצה לומר: בניגוד לכל ההשמצות התוכנית בהחלט כוללת גם אתכם, ונשמח מאוד לתת את ההקלה המשמעותית הזו גם לכם. כל מה שאתם צריכים לעשות כדי לקבל אותה זה להתגייס לצה"ל או לשירות האזרחי".

לפיד זכה לתגובות רבות בפייסבוק על המהלך. לצד תגובות מפרגנות ותומכות, נשמעה גם ביקורת כמו למשל מצד ערבים-ישראלים, ידועים בציבור או משפחות חד-הוריות.

"אין גבול למה שהדף סובל, נכון? ומה לגבי מי שחיים בזוגיות מופלאה וממש לא רוצים לעבור ברבנות?", כתבה אחת הגולשות. לפיד ענה לה: "רחל, ידועים בציבור כלולים כמובן". גולשת אחרת כתבה: "מה עם חד הוריים - נשים וגברים? מה עם זוגות חד מיניים שלא מאפשרים להם להינשא? במקום לעסוק בהודעות פופליסטיות חדשות לבקרים כדאי לחשוב מעט לפני 'שיורים' רעיונות". לפיד השיב גם לה: "דינה, כמובן שזוגות חד-מיניים כמו גם חד-הוריים נכללים בהטבה".

שי מצוות מפלגת "יש עתיד" ענה גם הוא לגולשת דינה וכתב: "היי דינה, במקום לכתוב דברים לא נכונים כדי שתדעי את העובדות. בני זוג חד מיניים שמגדלים ילדים במשותף, ידועים בציבור שאינם נשואים על פי החוק הישראלי ולהם ילד, רווקים מעל גיל 35 והורים שמגדלים את ילדיהם לבד יוכלו לרכוש דירה במע"מ של 0% במסגרת ההטבה". בתגובה אחרת הוסיף שי: "נשים שלא עשו צבא מטעמים רפואיים יוכלו ליהנות מההטבה ולגבי אנשים שעוברים טיפולי פוריות נושא זה יידון בהמשך".