גאון אחזקות צופה 20 מ' ש' הפסד בגין פעילות החברה הבת

עוד שערורייה חשבונאית? גאון הודיעה כי היא בוחנת את מקור ההפסד "והאם הוא נובע מטעות שדורשת הצגה מחדש של הדוחות" ■ לאחרונה התגלתה שערורייה חשבונאית בחברת טלדור

לצרות הפיננסיות עמן מתמודדת בשנה האחרונה קבוצת גאון אחזקות בחברה הבת צינורות המזה"ת, התווספה בעיה חדשה. לקראת פרסום הדוחות הכספיים שלה ל-2013 עדכנה היום גאון, שבשליטת קבוצת ויולה, על טעות שעלולה לעלות לה בהפסד של כ-20 מיליון שקל. ההפסד מיוחס לתוצאות הצפויות של חברת אקווה, בה מחזיקה גאון 50%. גאון הודיעה כי היא בוחנת את מקור ההפסד "והאם הוא נובע מטעות אשר דורשת הצגה מחדש של דוחותיה הכספיים".

עוד ציינו בגאון כי היא עשויה לפרסם דוחות כספיים מתוקנים, לאחר השלמת בדיקת הנושא, ובהתאם למסקנות שיעלו ממנה. העדכון של החברה מגיע זמן קצר לאחר השערורייה החשבונאית בחברת המיחשוב טלדור, שהתפוצצה לאחרונה כשהחברה גילתה אי התאמות של 49 מיליון שקל בספירת מלאי.

פועלת באמצעות שתי חטיבות

"אקווה מערכות בקרה בתשתיות זורמות" עוסקת בפיתוח, תכנון, ייצור ושיווק מערכות בקרה מתקדמות לניהול מים ולהשקיה. לפי גאון, אקווה משמשת יותר מ-20 שנה כמפיצה ומשווקת ראשית בישראל של פתרונות לניהול מים מתוצרת מוטורולה, וב-2007 הרחיבה את פעילותה לשווקים נוספים בעולם.

אקווה פועלת באמצעות שתי חטיבות: חטיבת בקרה וניהול מים וחטיבת פרויקטים. עיסוקיה מתמקדים בפעילות השקיה חקלאית, גינון ציבורי, אספקת מים באזורים כפריים וניהול מים בתחום המוניציפלי, והיא מציעה טכנולוגיות מתקדמות המתבססות על מוצרי מוטורולה. משרדיה של אקווה ממוקמים בקיבוץ יקום ויש לה גם מחסן ובית מלאכה בקריית גת, ובסוף 2012 היא העסיקה 104 עובדים. בסיכום 2012 הציגה אקווה הכנסות של 101 מיליון שקל, רווח של 1.6 מיליון שקל וצבר הזמנות של 70 מיליון שקל.

בעל מניות מרכזי נוסף באקווה, מלבד גאון אחזקות, הוא המנכ"ל, דודי שני, שנהנה מדמי ניהול חודשיים של 71 אלף שקל, צמוד למדד ומהטבות נוספות, וב-2012 עלות העסקתו הגיעה ל-1.35 מיליון שקל.

קבוצת גאון אחזקות נמנעה מהסדר חוב לאחר שקרן הפרייבט אקוויטי ויולה, השקיעה במאי אשתקד 70 מיליון שקל בחברה תמורת הקצאה של 57% ממניותיה של גאון, שנשלטה עד אז בידי משה גאון. היום גאון נסחרת לפי שווי של כ-170 מיליון שקל.

כניסתה של ויולה לקבוצה נעשתה אחרי תקופה של כשנתיים במהלכן סבלה גאון ממשבר עסקי, בליבו עמדה קריסת רשת ה"עשה זאת בעצמך" אייס אוטו דיפו. בשבוע שעבר הציגה החברה הבת, צינורות המזה"ת, הפסד שנתי כבד של 33 מיליון שקל, לעומת רווח של 28 מיליון שקל ב-2012, אחרי ירידה בהכנסות בכל פעילויותיה ותוכנית רה ארגון והתייעלות אגרסיבית.