כאן תתעדכנו בדברים הכי חמים בעולם הגאדג'טים

גאדג'טים ומוצרי טכנולוגיה חדשים כבר מזמן עברו את שלב הגיקים: הקהל הרחב מתעניין היום יותר בחדשות ובעדכונים על האייפון החדש או ההמצאה המעניינת של גוגל, מאשר בשורה של נושאים אחרים ■ מדריך "גלובס" לטכנופיל המתחיל

GSMArena - של מי הסמארטפון הטוב בעיר?

האתר של GSMArena יתקשה להיכנס לרשימת האתרים המעוצבים ביותר או בעלי הממשק הידידותי ביותר, אך מבחינת התוכן והערך המוסף שהוא מעניק לגולש מדובר בתנ"ך של עולם המובייל. האתר אמנם מציע חדשות נרחבות על עולם הסמארטפונים והטאבלטים לצד ביקורות מעמיקות על המכשירים השונים אך גולת הכותרת היא המפרטים הטכניים של כל המכשירים שיצאו אי-פעם לשוק.

הגולש מקבל מבט מעמיק למכשיר על גודל המסך, מערכת ההפעלה, סוג הסוללה ועוד וכל זה לצד תמונות של המכשיר. הפיצ'ר השימושי ביותר הוא היכולת להשוות בין מכשירים שונים ולראות אחד מול אחד למי יש מסך גדול יותר או מצלמה איכותית יותר. האתר גם מאפשר להשוות את איכויות הצילום בין מכשירים שונים כדי להתעמק על החדות והבהירות של כל אחד מהם.

מדובר בנקודה שחייבים לעצור בה בדרך לרכישת הסמארטפון או הטאבלט הבא כדי להבין איזה מכשיר עדיף לקנות. למי שלא בקיא ברזי עולם המובייל, האתר גם מציג מילון מונחים מורחב כדי לדעת מה זה AGPS או CDMA.

Drippler - להוציא את המיטב מהסלולר

רבים מאיתנו שרוכשים סמארטפון או טאבלט אמנם נהנים מהמכשיר אך מתקשים לנצל את החדשנות שבו. אחרי שמורידים אפליקציות בסיסיות בגדר חובה - דוגמת Waze או WhatsApp - מעטים הם אלה שיוציאו מהמכשיר שלהם את המיטב ויעשו בו שימוש בסיסי למדי.

זו אחת הסיבות שהובילו את הסטארט-אפ הישראלי Drippler לפתח אפליקציית מובייל, לצד אתר אינטרנט, שמאפשרים למשתמש לבחור את המכשירים שיש ברשותו ולקבל חדשות ועדכונים שמותאמים ספציפית אליהם. כך, אם המשתמש בוחר במכשיר LG G2 הוא יוכל לעקוב אחר אפליקציות שמתאימות למכשיר שלו או לקבל חדשות על עדכוני תוכנה למכשיר וכדומה.

האפליקציה, שזמינה לאנדרואיד ולאייפון, גם מאפשרת שליחת התראה (Push) מדי יום עם אחת הכתבות המומלצות שרלבנטיות למכשיר של המשתמש כמו "חמשת המשחקים הכי טובים לאנדרואיד" וכדומה.

Techmeme - אוסף מידע מכולם

בדומה ל-GSMArena, גם האתר של Techmeme לא מתהדר בחוויית משתמש ועיצוב מושקעים במיוחד, ועדיין מקומו ברשימת אתרי חדשות הטכנולוגיה והגאדג'טים החשובים ביותר מובטח. לא מדובר באתר החדשות הקלאסי אלא דווקא באגרטור ובזה טמון כוחו. האתר אוסף למעשה את החדשות החמות מרחבי הרשת וממקורות המידע המובילים ביותר ומציג אותו במקום אחד. אבל לא רק זה: האלגוריתמיקה מאחוריו מאפשרת לו להבליט את הסיפורים החשובים באמת, בין היתר על בסיס הפופולריות של הידיעה באתרים אחרים וכן בציוץ שלו מחדש בחשבונות טוויטר מובילים.

בנוסף לפלטפורמת החדשות המובילה שלו, אתר Techmeme נותן במה גם לאירועי טכנולוגיה מובילים ואף לחברות טכנולוגיה שמגייסות עובדים חדשים.

עם כל כך הרבה אתרי חדשות ומקורות מידע על טכנולוגיה וגאדג'טים ברחבי האינטרנט, אתר Techmeme הוא בהחלט מקום ששווה לעבור בו כדי לרפרף על מה חדש בתעשייה הזאת.

Techmeme / צילום: אתר החברה
 Techmeme / צילום: אתר החברה

CNET - הוותיק והטוב

החודש ציינו ב-CNET 20 שנות קיום לאחד מחברות המדיה הוותיקות ביותר שמסקרות באופן קבוע ושוטף את תעשיית הטכנולוגיה. החברה שהתחילה את דרכה בטלוויזיה וברדיו בשנות התשעים התרכזה עם השנים בתחום האינטרנט ואף הפכה ב-2008 לחלק מענקית הטלוויזיה האמריקאית CBS.

על אף הוותק, אתר CNET ממשיך לתחזק את מעמדו כאחד האתרים המובילים לעדכונים על גאדג'טים. לצד עיצוב מושך וחדשות על כל מה שחם בתעשייה, האתר מתמחה ונחשב לאחד המובילים בתחום סיקור המוצרים. הביקורות שכתבי האתר מנפיקים מתחילות מסמארטפונים וטאבלטים דרך לפטופים ומצלמות ועד לטכנולוגיות לרכב ולבית. הביקורות מעמיקות, מלוות בוויז'ואל נרחב וכוללות גם לא מעט תגובות גולשים שמצביעות על מעורבות גבוהה ומשם על מקומו החשוב של האתר בתעשייה.

CNET / צילום: בלומברג
 CNET / צילום: בלומברג

re/code - הקשיבו לגורו

גם בגיל 67, אותו יחגוג מחר, וולט מוסברג (בתמונה מימין בראיון עם אל גור) נחשב לאחד מעיתונאי הטכנולוגיה המובילים והמשפיעים ביותר. את מלאכתו העיתונאית ואת ביקורות המוצרים שלו הוא מעביר בימים אלה באתר re/code, הפלטפורמה האינטרנטית החדשה שלו ושל העיתונאית הנחשבת קארה סווישר. האתר הוא גלגול של בלוג הטכנולוגיה All Things D, יוזמה של מוסברג וסווישר שנולדה לתוך "הוול סטריט ג'ורנל".

מוסברג לא נראה כעיתונאי הטכנולוגיה האידיאלי ועדיין אין כמעט איש בתעשיית הטכנולוגיה שלא קשוב לכל מילה שיוצאת מפיו על האייפון החדש של אפל או הטאבלט החדש של סמסונג. בפלטפורמה הנוכחית של re/code ממשיך מוסברג לתת את הביקורות המהודקות שלו - טקסט לצד וידיאו - בשפה ברורה ונהירה. ב-re/code מוסברג גם כותב את המדור ask walt, שם הוא עונה על שאלות גולשים ומכניס אותם אל רזי עולם הטכנולוגיה.

re/code / צילום: בלומברג
 re/code / צילום: בלומברג

MKBHD - חדשות בגרסת וידיאו

מרקיז ק. בראונלי הוא לא בדיוק השם ששגור בקרב אנשי תעשיית הטכנולוגיה העולמית, אך על אף שהוא צעיר ב-45 שנה מוולט מוסברג מ-re/code, בגיל 20 הוא עדיין הצליח לייצר קהילה לא קטנה של עוקבים וצופים סביב ביקורות הווידיאו שלו ביו-טיוב.

בראונלי מתחזק את עמוד היו-טיוב שנושא את ראשי התיבות של שמו - MKBHD ומציג ביקורות וידיאו למיליון עוקבים, כשכל סקירה כזו מגיעה למאות אלפי צפיות. בסך הכול הגיע הווידיאו בלוג של בראונלי ל-83 מיליון צפיות. לא סתם באוגוסט אשתקד אמר עליו ויק גונדוטרה, סגן נשיא בכיר לסושיאל בגוגל, שהוא "מבקר הטכנולוגיה הכי טוב שקיים היום בעולם".

MKBHD / צילום: צילום מסך
 MKBHD / צילום: צילום מסך