פרשת סילבן שלום: בידי החוקרים יש ראיה

בידי המשטרה ראיה - ייתכן שמדובר בקלטת שמע - שמחייבת את המשך בדיקת החשדות שהועלו נגד השר בגין ביצוע עבירות מין. הבדיקה מתמקדת כעת בשתי נשים שבהן בוצעו לכאורה עבירות מין

בדיקת המשטרה בחשדות נגד השר סילבן שלום: הערב (ו') דווח ב"אולפן שישי" כי הבדיקה נמצאת כעת בשלב רגיש במיוחד, וחוקרי המשטרה מתמקדים בשני מקרים נוספים של שתי נשים שלגביהן יש מידע רציני על עבירות מין שהשר שלום ביצע בהן לכאורה - שעליהם לא חלה התיישנות.

מדובר במקרים שקרו לכאורה בשנים האחרונות. באחד משני המקרים הללו יש לחוקרים גם ראיה חפצית - ככל הנראה קלטת שמע - דבר שמחייב המשך טיפול ובדיקה. עם זאת, יש להדגיש כי בשני המקרים נוצר קשר עם הנשים דרך גורמים נוספים, אך לפי שעה הן עדיין אינן מוכנות להעיד וכמובן להתלונן.

אתמול דווח כי צוות החקירה בודק מידע שהתקבל על אישה נוספת שלגביה נטען שהשר שלום ביצע בה עבירת מין. אולם לפי שעה לא הוגשה שום תלונה נוספת נגד השר שלום, בניגוד לפרסומים אחרים. הבדיקה שמבצעים חוקרי המשטרה מעכבת את קבלת ההחלטה של היועץ המשפטי לממשלה וינשטיין באשר לגורל התיק כולו.

השבוע עוד נדמה היה שהתיק בעניין השר שלום עומד להיסגר. בדיקת המשטרהבעניינו של שר האנרגיה והמים סילבן שלום הסתיימה, וההערכה הייתה שהיועץ המשפטי לממשלה יורה על סגירת התיק בשל התיישנות. מדובר בתלונה שהוגשה נגדו בגין הטרדה מינית לכאורה של פקידה לפני 15 שנה. אם אכן ייסגר לבסוף התיק בשל התיישנות, השר שלום עשוי להיוותר עם עננה המרחפת מעל ראשו - כיוון שהתלונה נגדו אומנם לא אומתה, אך גם לא הופרכה.

השר שלום נחקר השבוע באזהרה במשרדי יחידת להב 433. במהלך חקירתו שמר שלום על הגרסה שהציג אתמול לאנשיו והבהיר לחוקרים כי אינו מכיר את המתלוננת הראשונה נגדו.

שלום אישר כי שהה במלון הייאט בירושלים בעבר, אך מדובר בשהייה במסגרת הסדר בין המלון לבין אישי ציבור שביקשו ללון בירושלים. השר הדגיש כי לא זאת בלבד שאינו זוכר את המתלוננת, אלא שלא זכור לו אירוע דומה לזה שתיארה העובדת בתלונתה.