מיקרוסופט תובעת 2 מיליון שקל משני ארגונים על הפרת זכויות יוצרים

תובעת את חברת טלאול קונטקט סנטר וחברת כץ משלוח בינעירוני, בגין חשד לשימוש בתוכנות ללא רישיון

מלחמתה של מיקרוסופט ישראל במפירי זכויות היוצרים ממשיכה. לאחרונה הגישה לבית המשפט המחוזי מרכז, שתי תביעות לצו מניעה קבוע, מתן חשבונות ותביעות כספיות בסך מיליון שקל כל אחת, כנגד שני ארגונים, חברת טלאול קונטקט סנטר וחברת כץ משלוח בינעירוני, בגין חשד לשימוש בתוכנות ללא רישיון. את התביעה הגישה באמצעות עוה"ד עידן סידס, עודד שטייף וקרן רובינשטיין.

"מיקרוסופט תמשיך לעבוד עם העמיתים בתעשייה שלה כדי לקדם את השימוש בקניין רוחני חוקי" אמר דייל ווטרמן, יועץ משפטי ביחידת הפשעים הדיגיטליים במיקרוסופט. "באמצעות פיתוחים טכנולוגיים, אנו מסוגלים לזהות כעת דפוסים של פיראטיות מסחרית בקנה מידה משמעותי. הסכנות הגלומות בתוכנות פיראטיות הן הרבה מעבר לעניין העמידה בדרישות החוק. חברות שמשתמשות בתוכנות פיראטיות מסתכנות בנזק פוטנציאלי למוניטין שלהן, הפרת פרטיות וגניבת נתונים, אובדן של מידע עסקי בעל ערך, חוסר יציבות של המערכת, אובדן פרודוקטיביות, וחדירה אפשרית של תוכנות זדוניות ווירוסים למערכת ה-IT שלהן".

"הניסיון שלנו מצביע על כך שאחת הסכנות בשימוש בתוכנות פיראטיות יכולה להיות האפשרות לקבל קוד לא רצוי, שיתכן שהורד או שהותקן מראש בעת קבלת המחשב. פושעים משתמשים באופן אקטיבי בקודים זדונים לביצוע מספר פעילויות פשע, ללא ידיעתם של הקורבנות התמימים", אמר ווטרמן.