שוק המט"ח: הדולר היציג נחלש בכ-0.3% ל-3.487 שקלים

האירו מתחזק קלות לרמה של 4.811 שקלים ■ מנכ"ל קבוצת ההשקעות הבינלאומית Smart capital: "בטווח הקצר, צפוי הצמד להיסחר ברמות של 3.50 כאשר ההתנגדות ההבאה תמצא"

המסחר בשוק המט"ח (ב') מתנהל במגמה מעורבת של השקל מול המטבעות המובילים. הדולר נחלש בכ-0.3% ושערו היציג נקבע על 3.487 שקלים והאירו התחזק קלות בכ-0.07% ושערו היציג נקבע על 4.812 שקלים.

במחלקת המחקר של FXCM ישראל מציינים הבוקר כי "הדולר-שקל ממשיך להציג מומנטום חיובי ובשבוע שעבר כבר התקרב פסע מרף 3.50. המומנטום החיובי הזה נרשם חרף עליות השערים בשוקי ההון העולמיים ובבורסה המקומית. שבירת הקורלציה ההפוכה המסורתית, לפחות לעת עתה, בין הדולר לבין המניות היא אותותיו של שינוי המדיניות של הבנק הפדרלי. למעשה, מאז שהבנק הפדרלי אותת על האפשרות של העלאת ריבית בתחילת 2015, ובעקבות המשך הצמצום העקבי של היקף רכישות האג"ח, הדולר מתחיל להתייצב בשוק המט"ח העולמי".

איציק נוי, מנכ"ל קבוצת ההשקעות הבינלאומית Smart capital: "שיפור בשוק התעסוקה של ארה"ב, בשילוב חג הפסחא שבפתח, עשויים לחזק את המדדים הגלובאליים ולהביאם להמשך עליות לרמות השיא שנסחרו בתחילת החודש ואף לפריצת שיאים אלו. המדדים עשויים להתחזק עד ל-8 באפריל בו תיפתח עונת הדו"חות באופן רישמי עם פרסום הדוחות של אלומיניום אלקואה. כאשר הצפי לעונת הדו"חות הוא - ירידה חדה לעומת הפרסומים ברבעון אשתקד ואנו נהיה עדים לתיקון טכני יורד של בין 5-8% בשווקים".

באשר למסחר בדולר/שקל אומר נוי כי "הצמד סוגר שבוע שני חיובי ברציפות, לאור התחזקות הדולר בעולם לאחר צמצום רכישות האג"ח בארה"ב. בטווח הקצר, צפוי הצמד להיסחר ברמות של 3.50 כאשר ההתנגדות ההבאה תמצא באזור 3.53 שקלים לדולר".