אלי רייפמן צפוי להשתחרר מהכלא בחודש אפריל

זאת, כשנה וחצי לפני תום ריצוי עונשו המלא ■ איש העסקים, שייסד את חברת הטכנולוגיה אמבלייז, הורשע בכך שהונה חברות באמצעות מצגי שווא, והוציא מהן במרמה 6.3 מיליון דולר

האם מייסד חברת הטכנולוגיה אמבלייז, אלי רייפמן, שהורשע בעבירות מרמה, ישוחרר ממאסרו בעוד כחודש? ועדת השחרורים שליד השב"ס אישרה היום את שחרורו המוקדם של איש העסקים, המרצה עונש מאסר בפועל בכלא חרמון בצפון הארץ, בעקבות הרשעתו בתרגיל עוקץ שכלל עבירות של קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, זיוף בכוונה לקבל באמצעותו דבר ושימוש במסמך מזויף.

לבקשת הפרקליטות ניתן עיכוב ביצוע של שבוע על ההחלטה, כדי לאפשר לה להגיש ערעור. אם לא יוגש ערעור, או שלא יתקבל הערעור, צפוי רייפמן להשתחרר לקראת סוף אפריל, כשנה וחצי לפני תום ריצוי עונשו המלא.

אלי רייפמן (44) הוא מייסדה של חברת אמבלייז, אשר פיתחה טכנולוגיה לווידיאו דיגיטלי על גבי תקליטורים, והוא נחשב בעבר לאחד מילדי הפלא של עולם ההיי-טק הישראלי. ואולם, עם השנים הוא הסתבך בחובות בשוק האפור ובפלילים. בחודש יולי 2011 הורשע אלי רייפמן בבית המשפט המחוזי בתל אביב בעבירות של זיוף בכוונה לקבל באמצעותו דבר, שימוש במסמך מזויף וקבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, והוא נדון לארבע שנות מאסר בפועל.

רייפמן הורשע כי הונה חברות באמצעות מצגי שווא, שלפיהם הוא מחזיק בבעלותו כ-9 מיליון ממניות אמבלייז, למרות שלא היו בבעלותו, ובאופן זה הוציא מהן במרמה 6.3 מיליון דולר. נגד רייפמן התנהל במקביל גם הליך אזרחי, ובמארס 2009 הוציא בית המשפט צו כינוס נכסים נגדו.

ביזיון בית המשפט

לאחר הוצאת הצו הורתה לרייפמן שופטת המחוזי בת"א, ורדה אלשיך, להעביר את מניותיו באמבלייז לרשותו של המנהל המיוחד של נכסיו, עו"ד איתן ארז.

ואולם, רייפמן סירב, וטען כי הוא אינו יכול לעשות כן מכיוון שהמניות כבר לא בשליטתו, אלא מוחזקות בעבורו על-ידי נאמנים. בעקבות סירובו ישב רייפמן בכלא שלוש פעמים בגין ביזיון בית המשפט. הליך הכינוס עדיין מתנהל.

בעקבות הרשעתו נדון כאמור רייפמן לארבע שנות מאסר בפועל, שנת מאסר על תנאי ותשלום פיצוי למתלוננים נגדו, בסך 6.3 מיליון דולר. את מאסרו החל לרצות בנובמבר 2011, ואולם המשיך להיאבק בגזר הדין בערכאות המשפטיות, והגיש ערעור על הרשעות ועל חומרת עונשו. לפני כשנה דחה בית המשפט העליון את ערעורו.