מחירי הדירות יירדו? יקודמו הסכמי גג בערים מרכזיות

הסכמי הגג עתידים להניב שיווקי קרקע בהיקף של כ-100 אלף יחידות דיור בטווח של השנים הקרובות

המדינה תקדם ותחתום על הסכמי גג גם עם העיריות ראשון לציון, יבנה, הרצליה, ירושלים, באר שבע, חיפה ואשקלון, כך אישרה אתמול מועצת מקרקעי ישראל. החלטה זו מגדילה באופן משמעותי את מספר הערים איתן ייחתם הסכם גג בשנים הקרובות.

"הרחבת הסכמי הגג לערים נוספות נועדה להגדיל את היצע יחידות הדיור בשוק בכלל ובאזורי הביקוש בפרט, באופן כמעט מיידי על מנת להביא לאפקט שיוביל להורדת מחירי הדיור", כך נמסר מרשות מקרקעי ישראל ומשרד השיכון.

עד כה נחתמו הסכמי גג מול שלוש רשויות מקומיות: קריית גת, מודיעין וראש העין והסכם רביעי, צפוי להיחתם מול עיריית קריית ביאליק בשבועות הקרובים. הסכמי הגג מספקים לרשות המקומית הבטחה של המדינה לפיתוח מהיר של תשתיות ותקצוב מבני ציבור. עוד על פי הסכמי הגג מתחייבים ראשי הרשויות להעניק היתרי בנייה במתחמים האמורים בקצב מהיר שעומד על 90 יום בלבד. גורמים בענף מטילים ספק ביכולת להנפיק היתרי בנייה בפרק זמן זה כאשר היום מדובר בפרק זמן כפול במקרה הטוב ואף למעלה מזה במקרים אחרים.

הסכמי הגג שייחתמו עם הרשויות המקומיות האמורות עתידים להניב שיווקי קרקע בהיקף של כ-100 אלף יחידות דיור בטווח של השנים הקרובות.

עוד נקבע בישיבת המועצה כי יבוטל מחיר המינימום במכרזים חוזרים של רמ"י וזאת במטרה להביא לאחוז גבוה יותר של הצלחה במכרזים. ביטול מחיר המינימום על פי ההצעה שאושרה יהיה תקף למשך 12 חודשים מאז נסגר מכרז ללא הצעות. כמו כן הוארך תוקף ההחלטה המאפשרת הנחה בהיקף של 15% על סיום הבנייה על ידי יזם או קבלן בפרק זמן של עד 30 חודשים. חשוב לציין שההחלטות יכנסו לתוקף רק לאחר חתימתן כדין על ידי שר הבינוי והשיכון ועל ידי שר האוצר במקרים הדורשים זאת.

שר הבינוי והשיכון אורי אריאל שעומד בראש מועצת מקרקעי ישראל שאישרה את ההחלטה אמר: "קיבלנו במועצה מספר החלטות נוספות שמשמעותן המשך הגדלת היצע הקרקעות, הקלה על שיווק קרקעות והאצת קצב הבנייה. ביטול מחיר המינימום במכרזים חוזרים, הרחבת הסכמי גג לעשרות אלפי יחידות נוספות, זאת לצד החלטות שהתקבלו בקבינט הדיור - מחיר מטרה ומע"מ בשיעור אפס - יסייעו להורדת מחירי הדיור".