אכזבה לאילן שילוח: הנפקת חברת מטומי בלונדון נדחתה

אמש התברר כי הנפקת החברה בבורסה הראשית בלונדון תידחה עקב ביקושים נמוכים ממשקיעים באירופה

אכזבה לפרסמואי אילן שילוח וחברת מטומי (Matomy) שבשליטתו, לאחר שאמש התברר כי הנפקתה בבורסה הראשית בלונדון תידחה עקב ביקושים נמוכים ממשקיעים באירופה.

מטומי תכננה לגייס 60 מיליון ליש"ט (100 מיליון דולר). לפי הערכות, שווי החברה "לפני הכסף" אמור היה לעמוד על 400-500 מיליון דולר בקירוב, דהיינו 500-600 מיליון דולר "אחרי הכסף".

‏לשילוח (57), אחד הפרסומאים המצליחים בארץ, יש 28.5% מההון של מטומי לפני ההנפקה (שווי מוערך של 128 מיליון דולר); לקרן ויולה, שאחד ממייסדיה הוא הראל בית-און (מכהן כדירקטור בחברה) יש 20.5% מההון (92 מיליון דולר); לעופר דרוקר (48), מנכ"ל וממייסדי החברה, יש 8.8% מההון (40 מיליון דולר); לניר טרלובסקי, עמו ייסד שילוח את החממה הטכנולוגית ‏‏The Time‏, יש 7.3% (33 מיליון דולר); ואילו יתר המניות, 34.8%, מוחזקות בידי עובדים בכירים ובעלי מניות קטנים יותר.

מטומי מגדירה את עצמה כפלטפורמה מבוססת ביצוע (‏Matomy Performance Platform‏), שיוצרת מצב של ‏WIN-WIN‏ לה וללקוחותיה. החברה פועלת דרך 8 ערוצי מדיה, החל מסלולר ורשתות חברתיות, דרך וידיאו ודואר אלקטרוני וכלה במנועי חיפוש ומונטיזציה של דומיין.