תביעה ב-700 אלף שקל: אייל גולן הפר הסכם למכירת דירה

נטען, כי גולן התחייב לעסקת מכר לדירת גג בפרויקט ברחובות, והפר התחייבויותיו "ברגל גסה" ■ התובעת התחייבה לשלם כ-3 מיליון שקל על דירת הפנטהאוז

תביעה משפטית בסך 700,000 שקל הוגשה נגד הזמר אייל גולן, בגין חוסר תום לב בעסקת נדל"ן שאותה קידם באמצעות חברת נדל"ן שבבעלותו. לפי הנטען, גולן התחייב ב-2013 לעסקת מכר לדירת גג בפרויקט שהולך ומוקם ברחוב אוסישקין ברחובות, והפר את התחייבויותיו "ברגל גסה ובחוסר תום לב והתנער מהן כאילו לא באו אל העולם כלל ועיקר".

התובעת אילנה שמעוני (72) טוענת בתביעה שהוגשה לבית המשפט המחוזי בלוד בחודש שעבר, כי גולן הולך אותה שולל ומעשיו ומחדליו גרמו לה מפח נפש, חסרון כיס ונזק כבד, והיא דורשת פיצוי כספי או אכיפת ההסכם.

שמעוני צירפה לתביעה את טופס בקשת הרכישה שחתמה עם גולן, ממנה עולה כי היא הסכימה לשלם 2.95 מיליון שקל עבור דירת פנטהאוז 5 חדרים ברחובות, עם שתי חניות ומעלית בתוספת עלויות נלוות בהיקף אלפי שקלים במסגרת הפרויקט שקידם גולן.

טרם התביעה, שמעוני שלחה באמצעות עורך דינה מכתב התראה לגולן ובו היא דרשה פיצוי של 10% מערך הדירה באותם טיעונים של חוסר תום לב והפרת הסכם - מאחר ונמסר לה רק שהפרויקט הוקפא ללא סיבה.

במכתב התשובה מטעם עורך דינו של גולן נכתב כי כלל לא נתחם הסכם בין הצדדים או טיוטת הסכם, וכי המו"מ בין הצדדים נכשל באשמת התובעת, שרצה לבצע שינויים בדירה כתנאי לרכישתה, שינויים שלא תאמו את תוכניות הפרויקט.

שמעוני טוענת כי לאחר החתימה על הטופס, נציגו של גולן "לחץ את ידה ובירך אותה במזל טוב על ביצוע העסקה" עד לחתימה הפורמלית. לטענתה, מאז ועד להגשת התביעה, כשנה לאחר מכן, הוצגו בפניה מצגי שווא.

לטענת התביעה, שמעוני פעלה לאחר זכרון הדברים להשגת מימון לרכישה - משכנתא, עורכי דין, מעצבים, ואף שמה את דירתה על המדף. לטענתה, החתימה הפורמלית התעכבה כי גולן לא החליט אם להשלים את העסקה באופן ישיר או באמצעות חברת נדל"ן שבבעלותו.

שמעוני, כאמור, תובעת פיצוי של 700 אלף שקל, ואם יחליט ביתה משפט לאכוף את עסקת המכירה, היא דורשת 100,000 שקל בגין עוגמת הנפש והנזקים.

מליאם הפקות נמסר בתגובה: "התביעה שהוגשה על ידי שמעוני חסרת כל שחר, ומנוגדת לעובדות ולמסמכים. לא נחתם כל הסכם בין הצדדים, ואף לא נשלחו טיוטות הסכם. היה ברור לתובעת כי ללא הסכם אין עסקה. התובעת העלתה דרישות בלתי אפשריות, החליפה בעלי מקצוע ולא אפשרה הגעה לסיכום בנוגע לדירה. המו"מ עם התובעת נוהל בתום לב, וכאמור התובעת הביאה לכישלונו. יצוין כי תביעת התובעת לאכיפת הסכם עומדת בסתירה לעמדתה כפי שהובעה על ידי באי כוחה הקודמים".

(ת.א 37381-03-14)