עד 7,000 שקל: "גלובס" בדק 4 סמארט TV בגודל 50 אינץ'

המסקנה: איכות התמונה בסוני היא הטובה ביותר וגם העיצוב מוצלח ■ LG מדורגת שנייה, כאשר רק היא וסמסונג מציעות אפליקציות בעברית ■ הממשק של סמסונג מנצח, ופיליפס לא מצדיקה את המחיר

בעוד שטלוויזיות גדולות, מעל 50 אינץ' התייקרו בגין העלאת המס שיזם שר האוצר לפיד, מסכים בגודל 50 אינץ' נמכרים ב-7,000 שקל ופחות. "גלובס" בדק ארבע טלוויזיות של היצרניות המובילות - סמסונג, LG, סוני ופיליפס. כולן סמארט TV, כולן עם ממשקים בעברית, וחלקן עם אפליקציות מקומיות.

איכות התמונה נבדקה כשכל המסכים הוגדרו לברירת המחדל של תמונה לפי הגדרות היצרן.

על המקום הראשון התמודדו דגם 621Y של LG ודגם W82B של סוני, כשסוני לקחה את המקום הראשון בעיקר בזכות איכות התמונה. לסוני שלושה יתרונות: ראשית, התמונה נעימה מאוד לעין, הכי טובה בבדיקה. הצבעים רוויים ואין יותר מדי בהירות. בדגם של LG התמונה קצת יותר בהירה ומעט יותר דהויה. שנית, יתרון נוסף ומשמעותי של סוני הוא המחיר - 7,000 שקל - שמתייחס לדגם משנת 2014, בעוד שהדגמים המתחרים שנבדקו הם דגמים מהשנה שעברה שנמכרים במחיר דומה כרגע בחנויות, שכן החברות טרם השיקו דגמים חדשים.

שלישית, העיצוב של סוני בולט לטובה: מסגרת המסך דקיקה יותר, אין רגלית פלסטיק כמו ב-LG ויש תחושה יוקרתית.

לדגם של LG , שדורג שני, יתרון משמעותי משלו: הממשק. אין מה לדבר, הממשק של ה-621Y גובר בכל פרמטר על זה של ה-W82B, כולל אפליקציות מקומיות וידידותיות גבוהה יותר בהפעלה. אולם, מבין ארבעת הדגמים - הממשק של LG לא היה המצטיין, אלא זה של סמסונג, הכולל אפליקציות ישראליות רבות ושירות VOD מוצלח. איכות התמונה של סמסונג טובה, אבל החברה משתמשת ביותר מדי בהירות ותאורה אחורית, שאמנם מגבירה את רמת הפרטים, אבל הדבר גורם לרעשים בתמונה. פיליפס דורגה אחרונה. היא אמנם הציעה צבע שחור סביר, אבל היה קשה להבחין בפרטים והיו המון רעשים בתמונה.

סוני W82B: תמונה נקייה מרעשים

ממשק: סוני מציעה ממשק חדש עם אפליקציות בעברית, כולל תפריטי חוברת ההוראות. אמנם הוא פחות מסודר מהקודם, אך מתרגלים אליו מהר. כמו פיליפס וסמסונג, גם כאן השלט רחוק נראה מיושן בהשוואה לזה של LG , ומשום מה שני כפתורים - Home ו-Apps - שולחים את הצופה לאותו מקום.

תמונה: מבין הדגמים שנבדקו, סוני הציעה את איכות התמונה הטובה ביותר. צבעים רוויים ושחור סביר, התמונה עדינה, נעימה לעין ונקייה מרעשים. הדמויות נראות טבעיות והצבעים נראים הכי קרובים למציאות, מה שהופך את חוויית הצפייה למוצלחת. * סאונד: הסאונד בינוני, קצת צורם, לא ממש נקי.

סמארט: יישום המדיה המאפשר לצפות בקבצי וידיאו, תמונות או להאזין למוזיקה סובל מאי סדר. היישום הזה טוען את הקבצים מהכונן החיצוני באיטיות. יש אפשרות לקרוא קבצי וידיאו שהורדו מהאינטרנט, כולל קבצי תרגום בעברית (SRT). יש לטלוויזיה אפליקציות כמו יו טיוב ועוד המון אפליקציות לא מעניינות. חבל שאין אפליקציות מקומיות ואין גישה לשירות הסרטים הבינלאומי של סוני. מה שכן, יש אופציה לשיקוף מסך הסמארטפון על מסך הטלוויזיה - יכולת מאוד נחמדה ושימושית להצגת אפליקציות.

חיבורים: WiFi, אינטרנט קווי (LAN) 4 כניסות HDMI, יציאה אופטית ו-2 כניסות USB.

LG 621Y: ממשק נוח בעברית

ממשק: הממשק של LG נוח מאוד לשימוש, הוא מגויר לעברית וכדי לגשת אליו צריך רק ללחוץ על כפתור הסמארט בשלט הקטן - מג'יק. השלט מאפשר להפעיל אותו באמצעות תנועת היד באוויר, מה שמאפשר לשלוט בסמן בצורה הדומה לזו שבעכבר של מחשב. הגישה לכל ההגדרות והשירותים פשוטה וידידותית.

תמונה: התמונה נעימה מאוד. אמנם השחור קצת אפרפר, אבל בסך הכול מנגנון החלקת התמונה עובד בצורה טובה והצבעים מעט רוויים.

סאונד: הסאונד סביר, וקשה להגיע איתו לרמות ווליום גבוהות.

סמארט: מלבד סמסונג, רק LG מציעה אפליקציות מקומיות, הכוללות את וואלה, ישראל היום ודפי זהב. כמובן שיש גם גישה לאפליקציות בינלאומיות כמו יו טיוב ופייסבוק. המסך תומך בהצגת קבצי וידיאו מהאינטרנט, כולל תרגום בעברית (SRT). המסך מציע חיבור עם הסמארטפון באמצעות מדבקת NFC (טכנולוגיית אלחוט לטווח קצר), איתה ניתן לשדר תמונות באמצעות נגיעת הטלפון (בחלק מהדגמים, לא אייפון) בקלות לטלוויזיה.

חיבורים: WiFi, חיבור אינטרנט קווי (LAN), יציאה אופטית, 3 כניסות HDMI וגם 3 כניסות USB.

סמסונג F5500: ממשק מצוין במחיר נוח

ממשק: כהרגלה, סמסונג דואגת לגיור מלא של הממשק בטלוויזיה שלה. קל מאוד להתמצא בהגדרות המסך, למרות שבניית התפריטים קצת מיושנת. מצד שני, בעולם הסמארט TV סמסונג מציעה ממשק ויזואלי מאוד נעים לשימוש.

תמונה: הצבעים נראים בוהקים מדי ולפעמים עם גוון אדמדם בצורה לא טבעית. רמת בהירות הצבעים גבוהה, כך שאפשר לראות יותר פרטים. חוויית התמונה טובה ונעימה לעין (קצת פחות מסוני).

סאונד: הסאונד סביר. קצת חלול, אבל מספק.

סמארט: סמסונג היא המובילה בעולם הטלוויזיות החכמות. הממשק שלה מורכב משלושה עולמות, כשמשתמש צריך להזיז את התפריט לצדדים. העמוד הראשון שייך לקטגוריית האפליקציות. לסמסונג יש שירות VOD מוצלח המציע הזמנת סרטי קולנוע או מנוי חודשי לתוכניות טלוויזיה ישראליות ולילדים. יש גם אפליקציות לאתר One, סינמה סיטי ומאקו. העמוד השני מוקדש ליו טיוב ולסרטונים פופולריים, והעמוד השלישי מתייחס לקבצי מוזיקה, סרטים ותמונות ממחשבים אחרים בבית או מכונן חיצוני המחובר למסך. סמסונג מציעה תמיכה טובה בקריאת קבצי וידיאו כולל תרגום בעברית (SRT).

חיבורים: 3 כניסות HDMI, התקן WiFi, חיבור LAN, יציאה אופטית ו-2 חיבורי USB.

פיליפס PFL5008K: שליטה ישירות מהסלולרי

ממשק: הדגם שייך לסדרה ברמה האמצעית של החברה - סדרה 5. הממשק נעים לשימוש, כולל אייקונים ברורים והגדרות פשוטות. פיליפס גיירה את הממשק לעברית לפני קרוב לשנה ושאפו על כך, אולם היבואן המקומי אלקטרה, הבטיח כבר לפני כחצי שנה שניתן יהיה להציג תרגום לעברית (SRT) בעת צפייה בקבצים מהאינטרנט, וזה טרם נעשה. קצב הטעינה של חיבור כונן חיצוני, מעט איטי.

תאורה: כבר מספר שנים שפיליפס משלבת בחלק מהדגמים שלה את טכנולוגיית אמבילייט: נורות קטנות בגב המסך המקרינות על הקיר תאורה משתנה של הצבעים המופיעים על המסך. התוצאה היא מראה נעים יותר לעין בעת צפייה בחדר חשוך, ותחושה שהתמונה גדולה ממה שהיא באמת.

תמונה: איכות התמונה סבירה, השחור יחסית טוב. הצבעים רוויים, אבל מנגנון החלקת התמונה לא מצליח לעשות עבודה טובה , יש רעשים וזה נותן תחושה שהתמונה פחות חלקה.

סאונד: הסאונד סביר, קצת מלוכלך, חסר עומק. מדובר בפתרון למי שלא ממש מחפש איכות גבוהה.

סמארט: הדגם מוגדר כסמארט TV וכולל חיבור WiFi. אין אפליקציות מקומיות, אבל יש יו טיוב, פייסבוק ואפליקציית המוזיקה Aupeo. ניתן לשלוט בטלוויזיה באמצעות אפליקציה מהסמארטפון.

חיבורים: 3 כניסות HDMI, התקן WiFi, חיבור LAN ו-2 חיבורי USB.