המכרז יוצא לדרך: צה"ל ירכוש 3,500 כלי רכב חדשים לקצינים

צה"ל מבקש הצעות לאספקת 3,500 כלי רכב צמודים בליסינג תפעול ■ המפרטים הראשונים של המכרז שפורסם היום מגלים, שהדרישה של צה"ל היא למכוניות בנפח 1.2 עד 1.6 ליטר

משרד הביטחון הפיץ היום (ב') לענף הליסינג את המכרז החדש להצטיידות ברכבי ליסינג. זהו המכרז הגדול ביותר בענף הליסינג בשנים האחרונות והוא כולל בשלב הראשון בקשה להצעת רכישה של כ-3,500 כלי רכב המיועדים לנגדים ולקצינים בדרגת רס"ן וסא"ל כאשר בהמשך יצטייד צה"ל בעוד כ-5,000 כלי רכב.

המפרטים הראשונים של המכרז שפורסם היום מגלים, שצה"ל החליט לבחור בכלי רכב קטנים וזולים יותר מבעבר. הדרישה היא למכוניות בנפח 1.2 עד 1.6 ליטר ועם מחיר מחירון יבואן של עד 120 אלף שקל. בנוסף הוגבל האורך הכולל בין 4.15 מ' ל-4.5 מ' ונפח תא המטען צריך לעמוד על 300 ליטר לפחות.

מבדיקת המפרט הטכני עולה, שרוב המשפחתיות הנפוצות בשוק לא יוכלו להשתתף במכרז וכך גם מכוניות ה"סופר-מיני" עם חמש דלתות. המכוניות העיקריות, שעונות על התנאים, הן "משפחתיות קטנות", ביניהן יונדאי I25, קיה ריו, סקודה ראפיד, פיז'ו 2008, מיצובישי אטראז' ועוד. בצבא אומרים כי המכרז תוכנן במטרה להפחית משמעותית את עלויות הרכב הצמוד של צה"ל וכי הוא כורח בשל ההזדקנות המואצת של כלי הרכב המשמשים כיום כרכבי קצינים.