נעילה חיובית בבורסה; טבע טיפסה בכ-2.2%, אופקו 2.5%

בוול סטריט הסתיים המסחר אמש בעליות ■ עליות בבורסות אירופה ובוול סטריט ■ קבוצת סבן: פרטנר לא למכירה ■ מחזור המסחר מסתכם בכ-1.1 מיליארד שקל

המדדים המובילים בבורסה ננעלו היום (ד') בעליות שערים, לאחר שאתמול הסתיים המסחר בירידות על רקע החולשה באירופה וניו-יורק. מדד המעו"ף הוסיף לערכו כ-0.5% בהובלת טבע, פריגו ואופקו, שטיפסו עד כ-2.5%. בוול סטריט הסתיים המסחר אמש בעליות ומתנהל היום במגמה חיובית, בהתאם למגמה בבורסות אירופה. מחזור המסחר הסתכם בכ-1.1 מיליארד שקל.

כאמור, המסחר בוול סטריט נחתם אמש בעליות שערים בתום יום מסחר תנודתי במיוחד שנפתח במגמה מעורבת. מניות הטכנולוגיה עלו בחדות ודחפו את הנאסד"ק לעלייה של 0.8%, לאחר שהשיל מערכו יותר מ-3% בימים האחרונים.

אחרי תשואות חיוביות של כ-2% שהניבו שלושת מדדי התל-בונד המרכזיים מתחילת השנה (תל-בונד 20, 40 ו-60), עדכון הרכבם ביום רביעי הבא (16 באפריל) צפוי לעורר עניין רב ולהגביר את התנודתיות במסחר בהם. בדיקה שביצעו בהראל סל מקבוצת הראל מעלה כי בשל חג פסח שיחול בשבוע הבא, לתעשיית קרנות הנאמנות ותעודות הסל יהיה יום אחד בלבד להיערך לשינויים במדדים, לעומת יותר מיומיים שהיו בעדכונים קודמים. מועד הפרסום הרשמי של הבורסה אודות ההרכב החדש של המדדים נקבע ליום חמישי הקרוב, ואילו בימים שני ושלישי הבא לא יתקיים מסחר, בשל חג הפסח, כך שלמשקיעים ולמכשירים העוקבים אחר המדדים יהיה רק את יום ראשון להיערך לשינויים.

בתחום המאקרו, הדוח החצי-שנתי של קרן המטבע הבינלאומית (IMF), שהתפרסם אתמול (ג'), צופה שצמיחת התמ"ג בישראל ב-2015 תגיע לרמה של 3.5%. תחזית הקרן אופטימית יותר מזו של בנק ישראל ממארס השנה שלפיה תצמח כלכלת ישראל בשנה הבאה ב-3% בלבד. דוח הקרן, "הצפי הכלכלי הגלובלי" (World Economic Outlook), מנבא שב-2014 יצמח המשק הישראלי בשיעור של 3.2%. (הצמיחה ב-2013 היתה 3.3%). בנק ישראל מעריך כי הצמיחה ב-2014 תעמוד על 3.1% (2.8% בניכוי השפעת הגז הטבעי).

קבוצת דלק ודור גז יגייסו עד 2 מיליארד דולר

אתמול דיווחנו כי קבוצת דלק ודור גז יגייסו בסוף החודש 1.8 עד 2 מיליארד דולר בהנפקת אג"ח בארה"ב לגופים מוסדיים לאחר שמועצת הנפט אישרה בישיבתה שלשום את שיעבוד זכויות דלק קידוחים, אבנר ודור גז בחזקת תמר. מדובר בהנפקה הגדולה ביותר מסוג זה של חברות ישראליות בחו"ל. שותפויות קבוצת דלק, אבנר ודלק קידוחים, מחזיקות ב-31.25% מהזכויות ב"תמר" ודור מחזיקה ב-4% נוספים. מכיון שחלקן של השותפויות בפיתוח "תמר" נאמד בכ-1.1 מיליארד דולר הרי שהגיוס יותיר בידי השותפויות מקבוצת דלק סכום של כמעט מיליארד דולר שיוכל לשמש אותן להשקעות בפיתוח מאגר לווייתן ובקידוח העומק אל מטרת הנפט ("לוויתן 4") המתוכנן להיערך במאגר לקראת סוף השנה.

מניות פריגו , אופקו וטבע רשמו עליות על רקע פערי ארביטראז' חיוביים מול ניו-יורק.

קבוצת סבן, בעלת השליטה בחברת פרטנר , הגיבה להצהרות ההתרחבות והמיזוגים שנתן הבעלים של הוט, פטריק דרהי, וטוענת כי הנושא כלל לא נמצא על הפרק. גורמים בקבוצת סבן טוענים כי פרטנר אינה מועמדת למכירה ושבכוונתם להמשיך ולהחזיק בה.

תדיר גן דיווחה הבוקר כי קיבלה הזמנות מסגרת חדשות בסכום כולל של כ-21 מיליון דולר.