אכיפה מינהלית: רשות ני"ע קנסה את גליקומיינדס ב-500 א' ש'

במסגרת ההסדר הוטל על חברת גליקומיינדס שהינה חברה בקשיים פיננסיים עיצום כספי בגין הפרת דווח בתשקיף מדף והטעית הרשות במכתבי החברה

מותב ועדת האכיפה המנהלית ברשות ני"ע, בראשות השופטת בדימוס ברכה אופיר-תום, וחברי המותב עו"ד רוני טלמור וד"ר מאיר סוקולר הטילו קנס של 500 אלף שקל על חברת גליקומיינדס בגין הפרת דווח בתשקיף מדף והטעית הרשות במכתבי החברה.

ועדת האכיפה אישרה את ההסדר ללא נימוקים ב-10 במארס וזאת לבקשת הצדדים שרצו לאפשר לחברת גליקומיינדס להשלים עסקת מיזוג עם חברת Opro Mother and Baby וזאת לאחר סיום ההליך המנהלי כנגד גליקומיינדס. ד"ר אילנה מודעי, מנהלת האכיפה המנהלית, ועו"ד טל אמיר ממחלקת אכיפה מנהלית ייצגו את רשות ניירות ערך במו"מ.

בנוסף לקנס הוסכם בין החברה לרשות ני"ע כי במידה וחברת גליקומיינדס תמכור את פעילותה הישנה לפני המיזוג בסכום העולה על 300 אלף דולר, תשלם בנוסף לקנס האמור סכום של עד 250 אלף שקל.

החברה הודתה באופן חלקי בעובדות; ההליך המנהלי שנפתח גם כנגד מפרים נוספים בחברה עדיין נמשך.

גליקומיינדס הינה חברת ביומד העוסקת בפיתוח בדיקות לאבחון מחלת הטרשת הנפוצה ומחלת הקרוהן. הסדר האכיפה המינהלית עוסק בשני אירועי הפרה: פרסום תשקיף מדף של החברה ב-23 בפברואר 2012 ללא הכללת הערת "עסק חי" וזאת בעוד בבוקר פרסום התשקיף ידעו אורגנים בחברה על כך שבדוחות השנתיים שעמדו להתפרסם מס' ימים לאחר מכן תוכלל הערה זו; ואירוע נוסף של בהכללת פרטים מטעים ברשלנות על ידי החברה בשלושה מכתבים ששלחה לרשות ני"ע לאחר שנדרשה להסביר את מחדליה הקשורים בפרסום התשקיף. בכך ביצעה הפרה מנהלית של הטעית רשות.

"המשיבה לא טרחה לבדוק כיאות את החומר הרלוונטי למדווח במכתביה, ולא וידאה שכל פרט ופרט הכתוב בהם הינו אמת ואין בו כדי להטעות. במעשים אלה נהגה לכל הפחות ברשלנות, מאחר והיה עליה לדעת כי הפרטים שכללה במכתבים אינם נכונים", מסרה רשות ני"ע.