בנק הפועלים גבה מסטימצקי חוב של 125 מיליון ש'

גביית החוב נעשתה באמצעות מימוש ערבויות שהיו בידי הבנק, והצעד נעשה בהסכמה ובתיאום עם סטימצקי ומרקסטון ■ לרשת נותר חוב של 10-20 מיליון שקל לבנק

סטימצקי פרע חוב לבנק הפועלים. ל"גלובס" נודע כי הבנק גבה מהרשת חוב של 125 מיליון שקל, באמצעות חילוט של שעבודים וערבויות שהיו בידיו. למרות שלכאורה מדובר בצעד אגרסיבי, הרי שלפי הערכות הוא בוצע בהסכמה ובתיאום עם הרשת. לאחר פירעון החוב, נותר לסטימצקי חוב של 10-20 מיליון שקל לבנק הפועלים.

סך החוב המקורי של הרשת לבנק עמד על קרוב ל-140 מיליון שקל, ותמורתו שועבדו החזקות אחרות של מרקסטון כגון מניות נילית ונטפים. בנוסף לבנק היה שעבוד שוטף על נכסי החברה וערבות של קרן מרקסטון בסך 40 מיליון שקל. פירעון החוב אמנם מקטין משמעותית את המינוף של החברה, אך מנגד מפחית גם את נכסיה, ששימשו מקור להחזר החוב.

עוד נציין כי אמש הזרימה מרקסטון לסטימצקי כ-8 מיליון שקל ובנק הפועלים העניק לה אשראי בהיקף של כ-3 מיליון שקל, שאמורים לתת לה מרווח נשימה של מספר חודשים לתשלום לספקים, עד שיימצא פתרון מקיף יותר לבעיות הנזילות שלה.

כזכור אתמול נחשף ב"גלובס" כי סטימצקי סיימה את שנת 2012 עם הפסדים של 36 מיליון שקל. מדובר בהפסדים מתמשכים של הרשת ששנה קודם היו גבוהים אף יותר ועמדו על 48 מיליון שקל. בסך הכול, בשנים 2011-2012 הסתכמו ההפסדים ב-84 מיליון שקל. ‏עוד עלה מהנתונים כי נכון לסוף 2012 לחברה גירעון של 166 מיליון שקל בהון.

‏בקרן הפרייבט אקוויטי מרקסטון, בעלת הרשת, עשו בתקופה האחרונה אלה מאמצים כבירים כדי למצוא משקיע לרשת ולגייס אנשי עסקים על מנת שיזרימו לרשת כסף, אם כי בסוף מרקסטון והבנק הזרימו את הכסף הנדרש לטווח הקרוב.

מסטימצקי נמסר כי "החברה סיימה את 2012 ו-2013 ברווח תפעולי. מעבר לכך, אנו מציעים לא להיכנס לשמועות וספקולציות אלו או אחרות".