דנקנר: "אחזיר הכל, גם אם אצטרך למכור את הבית"

נוחי דנקנר לעיתון "סופהשבוע": "עשיתי טעויות עסקיות, והפקתי את כל הלקחים" ■ "המשבר עשה לי דבר אחד טוב. גם אם הייתי נשאר באי.די.בי גם עוד 200 שנה, לעולם לא הייתי יודע את התנהגות האנשים כפי שאני יודע אותה היום"

בשבוע שעבר פורסמו הדוחות השנתיים של אי.די.בי לשנת 2013, ולראשונה זה עשור הם לא היו חתומים בידי נוחי דנקנר. אולם כששואלים אותו כעת אם הוא מתגעגע לקונצרן, התשובה נחרצת: ממש לא. בראיון לעיתון "סופהשבוע" אומר דנקנר: "המשבר עשה לי דבר אחד טוב. גם אם הייתי נשאר באי.די.בי גם עוד 200 שנה, לעולם לא הייתי יודע את התנהגות האנשים כפי שאני יודע אותה היום. מבחינה זו אני רואה ברכה ביחס למה שקרה לי".

דנקנר אולי לא רוצה לחזור לאי.די.בי, אולם זה לא מפריע לו להמשיך להיאבק במוטי בן משה, שזכה בבעלות על הקונצרן. "אני מפריד בין הקטע שבו אני לא מעוניין שבן משה יהיה בקונצרן, לבין חזרתי לקבוצה. מבחינתי בן משה הוא משקיע עם סימני שאלה גדולים, שאינו ראוי להיות בקבוצה, ואני אומר את זה רק כי גורל הקונצרן עדיין חשוב לי", הוא אומר.

"עשיתי טעויות עסקיות והפקתי את כל הלקחים מכך", מוסיף דנקנר. "יש דברים שהייתי עושה אחרת. המשכתי להחזיק מנהלים גם לאחר שהאסימון נפל לי, והגעתי למסקנה שהמנהל הפסיק לספק את הסחורה. לוקח לי הרבה זמן להחליף אותו. אני חייב להתגבר על הקטע הזה".

ומה לגבי החובות? "אני פועל מתוך רצון כן ואמיתי להחזיר את כל חובותיי לבנקים. לא ביקשתי מהבנקים מחיקה. אעשה את הכול כדי להחזיר את הכסף, ואם צריך גם אמכור את הבית".

בכל מקרה הוא מבטיח: "אין לי שום כוונות לעזוב את ישראל, אני ישראלי ואתמודד עם כל מה שקורה כאן. אני לא מתכוון לחיות כמו צועני".