לקראת פתיחת השוק ליבוא: בנט ולפיד מקדמים הסרת חסמים

בין ההמלצות של ועדת לנג שהתקבלו: הקלות ביבוא מוצרי מזון ותעבורה וזירוז תהליכי אישור יבוא ■ בנט: המלצות הוועדה יקלו על יבוא מוצרים, יגדילו את מגוון האפשרויות של הצרכן, יגבירו את הזרימה החופשית של הסחורות ויסייעו בהוזלת המחירים

לאחר שבחודש אוגוסט הודיעו שר האוצר יאיר לפיד ושר הכלכלה נפתלי בנט על הקמת ועדה שתבחן את נושא החסמים לייבוא, הודיע היום (א') קבינט "יוקר המחיה" כי חלק מהמלצות ועדת לנג התקבלו.

בין ההמלצות של הוועדה, בראשות מנכ"ל משרד הכלכלה, עמית לנג, אושרו הקלות ביבוא מוצרי מזון ותעבורה, זירוז תהליכי אישור יבוא ביומיים בלבד, הקמת מערכת ממוחשבת ליבוא אישי שתכלול ממשק ובו כל המידע הנדרש ליבוא אישי, חיוב של חברות הבלדרות והדואר לפרסם את תעריפון עמלות ותשלומים בשקיפות מלאה ומינוי ממונה על חוקיות היבוא שיתכלל את כל ההוראות הנוגעות לחוקיות היבוא האישי וישקול שיקולי תחרות ויוקר מחיה.

על פי השרים, בחודשים הקרובים יובאו המלצות גם בתחום היבוא המסחרי והמקביל.

לדברי בנט, "מדובר במהפכה צרכנית אמיתית, שתשחרר את הלקוח הישראלי מהשבי של הרשתות והיבואנים. המלצות הוועדה יקלו על יבוא מוצרים, יגדילו את מגוון האפשרויות של הצרכן, גם ברמת המוצרים וגם ברמת מקור הקנייה, יגבירו את הזרימה החופשית של הסחורות ויסייעו בהוזלת המחירים. ההמלצות יכניסו מוטיב של ודאות לרכישה באינטרנט והבאת המוצר. אני רוצה לברך את ראש הוועדה מנכ"ל המשרד, עמית לנג ואת יוני רגב, על העבודה היפה שעשו ומצפה להמשך ההמלצות בתחומים נוספים".

שר האוצר, יאיר לפיד מסר כי "המטרה שלנו היא להוריד את יוקר המחיה בישראל. הסדרת השוק של היבוא האישי תביא להגברת התחרות במשק, להפחתה של בירוקרטיה ורגולציה ולהקלה על הצרכן הישראלי אשר יוכל לבחור את הדרך הזולה והנוחה ביותר עבורו".