רכישה נוספת לאופקו: חברת אינספירו מדיקל הישראלית

המשאף "אינספירומטיק" משפר את את מתן התרופה לחולה, מנטר את נשימות החולה ומספק תגובה בזמן אמת

חברת אופקו רוכשת את אינספירו מדיקל, חברת מכשור רפואי אשר מפתחת פלטפורמה חדשה להעברת מולקולות תרופה קטנות כמו סטרואידים ובטא אגוניסטים או מולקולות גדולות יותר לטיפול במחלות בדרכי הנשימה.

האינספירומטיק של אינספירו מציע העברת תרופה משופרת לדרכי הנשימה התחתונים של החולה וניטור נתונים בזמן אמת. למכשיר יש מיקרו-קונטרולר פנימי וחיישן זרימה אשר שולטים במסירת התרופה לחולה וכן חיישנים של זרימה אשר מאפשרים לדעת כמה חלקיקים עברו ואם הנשימה הייתה טובה, ולתת על כך פידבק מיידי. הפידבק ניתן באמצעות אור ירוק או אדום. כאשר נדלק האור הירוק, המטופל יודע שהוא נשם בצורה נכונה ולאחר צפצוף שמשמיע המכשיר הוא יודע שהוא יכול להפסיק את הפעולה ושהתרופה עברה בצורה טובה.

עבור הרופאים אינספירומטיק מספק זיכרון פנימי אשר מאחסן את נתוני השימוש של החולה ובאמצעות גישה קלה ניתן להעביר את הנתונים למכשיר אלקטרוני כמו סמארטפון ובכך לוודא שהחולה משתמש בתרופה.

בניסוי קליני שבוצע לאחרונה ובפעם הראשונה בבני אדם ואשר כלל 30 ילדים חולי אסטמה, הפגין אינספרומטיק העברה מעולה של החומר הפעיל לריאות המטופלים.

"אנחנו שמחים מאוד להוסיף את הדור הבא של המשאפים הללו לפורטפוליו המוצרים ההולך וגדל של אופקו, אמר ד"ר פיליפ פרוסט, יו"ר אופקו. אנחנו מצפים שהמכשיר החדשני הזה ישחק תפקיד בעל ערך בשיפור הטיפול באסטמה, במחלות חסימות ריאות כרוניות, סיסטיק פיברוזיס ומחלות אחרות בדרכי הנשימה. אנחנו מתכננים להשתמש באינספרומטיק בכדי לבחון לבחון את התרופה הסולפטית דו-סוכרית החדשה של אופקו לטיפול בהפרעות אלו. המוצר הרפואי הזה עדיין עובר ניסויים פרה קליניים לפני ההגשה ל-IND, אך הנתונים שהגיעו מבעלי החיים מצביעים על בטיחות ואפקטיביות גבוהה הן בנטילת התרופה באמצעות משאף והן באמצעות לקיחת התרופה באופן אורלי."

את אופקו ייצגו עוה״ד יעל ברץ והילי רשקובן ממשרד פרל כהן צדק לצר ברץ.