המעו"ף טיפס כ-1.2%: טבע עלתה 4.5%, פריגו טסה 7%

עליות באירופה ובוול סטריט לאחר סגירה חיובית בניו-יורק אמש ■ בריינסווי דיווחה על הצלחה בניסוי ■ מחזור המסחר הסתכם בכמיליארד שקל

המסחר בבורסה באחד העם ננעל היום (ג') בעליות שערים, על רקע מגמה חיובית בבורסות אירופה ובוול סטריט, שעולות גם כן על רקע עונת הדוחות שנמצאת בעיצומה בארה"ב. מדד תל אביב 100 עלה ב-1.5% לרמה של 1,281.2 נק' ומדד המעו"ף עלה 1.17% לרמה של 1,405.2 נק'. מחזור המסחר הסתכם בכמיליארד שקל.

כלכלני הבנק הבריטי ברקליס מסכמים ביקור בישראל עם בכירים במשק, מפרגנים למדיניות שר האוצר יאיר לפיד ומזהירים ממדיניות בנק ישראל ומכישלון המו"מ המדיני עם הפלסטינים. "היסודות הכלכליים של ישראל חזקים והם המשיכו להתחזק", מציינים האנליסטים. לטענתם, המגמות החיוביות במשק צפויות להמשך. עם זאת, בברקליס מזהירים מפני "המחלה ההולנדית", כתוצאה מייסוף השקל נוכח הזרמת הגז מ"תמר".

המסחר בוול סטריט ננעל אתמול בעליות שערים זה היום החמישי ברציפות. זהו מהלך העליות הממושך ביותר של מדד S&P 500 מאז חודש אוקטובר 2013, כתגובה לכך שרווחי החברות משתפרים.

אנליסטים ומנהלי השקעות בוול סטריט מעודדים מנתוני המקרו האחרונים ומעריכים שהשוק יכול להמשיך לעלות, מה שעשוי כמובן להשליך לטובה על הבורסה בת"א. "הנתונים הפנדומנטליים עדיין טובים והמניות יכולות לעלות עוד יותר. גם מעט הדוחות הכספיים שכבר פורסמו היו די טובים", אמר לסוכנות בלומברג מנהל מחלקת המחקר בבית ההשקעות Fenimore Asset Management.

הצלחה בניסוי של בריינסוויי

האנליסטים בארה"ב המכסים את טבע לא התרגשו במיוחד מהחלטת בית המשפט בנוגע לקופקסון. "החלטת ביהמ"ש העליון נגד בקשתה של טבע לחסום השקה פוטנציאלית של קופקסון גנרי עד להכרעה בדיון על הערעור שלה בהמשך השנה, אינה מפתיעה לדעתנו, ואינה משנה את תזת ההשקעה שלנו", כך כותבים בבנק ההשקעות סיטי, בתגובה להחלטת ביהמ"ש העליון בארה"ב בסוף השבוע.

מניות אופקו , פריגו קמהדע וקומפיוג'ן עלו על רקע פערים חיוביים מול ניו-יורק.

חברת הביומד בריינסוויי מדווחת על הצלחה בטיפול קליני בחולי פרקינסון. מדובר בדיווח על תוצאות סופיות של מחקר קליני, כפול סמיות, אקראי ומבוקר, הבוחן את השפעת הטיפול באמצעות מערכת ה-DEEP TMS של החברה על חולי פרקינסון. החוקרים ציינו כי הטיפול נמצא בטוח והביא לשיפור קליני משמעותי אצל חולי הפרקינסון, וכי התוצאות תומכות בצורך במחקר רב מרכזי להמשך.

חברת כן-פייט חתמה על הסכם עם חברת Smart Assays לפיתוח ערכה מסחרית לבדיקת הביומרקר בדם. הערכה לניבוי הביומרקר A3AR של כן-פייט מתוכננת לשימוש בכל מעבדה לביולוגיה מולקולרית לפני הטיפול כדי לעזור לזהות טרום טיפול את החולים אשר יגיבו לתרופות החברה.