אנליסטים על הפסיקה נגד טבע: "סיכוי נמוך לקופקסון גנרי"

סיטי: "לא סביר שחברות גנריות יסתכנו בנזקים שייגרמו להם אם טבע תזכה בערעור בהמשך השנה; אנחנו נשארים שוריים על המניה" ■ ברקליס: "צריך לשים דגש על הערת השופט כי לטבע סיכויים טובים לזכות בערעור"

"החלטת ביהמ"ש העליון נגד בקשתה של טבע לחסום השקה פוטנציאלית של קופקסון גנרי עד להכרעה בדיון על הערעור שלה בהמשך השנה, אינה מפתיעה לדעתנו, ואינה משנה את תזת ההשקעה שלנו", כך כותבים בבנק ההשקעות סיטי, בתגובה להחלטת ביהמ"ש העליון בארה"ב בסוף השבוע. "בבדיקה שערכנו, התומכת בעמידות של זיכיון הקופקסון, הזכרנו סבירות נמוכה להצלחה של טבע בבקשה שלה", כותבים בבנק.

בסיטי מציינים, כי "למרות החלטת ביהמ"ש לאפשר למעשה השקה 'תחת סיכון' של קופקסון גנרי מסוף מאי 2014 (אם התרופה תאושר), איננו משנים את העמדה השורית שלנו. טבע נותרת השם המועדף שלנו ל-2015 בתחום התרופות, והיא נמצאת ברשימת המיקוד של סיטי. אנו מזכירים למשקיעים כי כל השקה פוטנציאלית של קופקסון גנרי טרם הדיון בביהמ"ש העליון ומתן החלטה סופית בנוגע לתקפות הפטנט, תהיה 'תחת סיכון' - ופירוש הדבר נזקים כבדים שאותם יצטרכו לשלם החברות הגנריות אם ביהמ"ש יקבע בסופו של דבר כי הפטנט תקף. הרווחיות הגבוהה של הקופקסון מרמזת להערכתנו על סבירות נמוכה להשקה תחת סיכון".

בסיטי מוסיפים, כי "אם חברה כלשהי תחליט להשיק בסיכון, סביר כי מחיר התרופה יהיה נמוך אך במעט מזה של המקור, או אף זהה לו, כדי להפחית את היקף הנזקים העתידיים הפוטנציאליים, מה שיביא להעדר תמריץ לרופאים או לרוכשים לעשות שימוש בתרופה הגנרית".

גם בברקליס לא מתרגשים מהחלטת השופט האמריקאי, ואומרים כי "טבע יכולה לשאוב עידוד מהערת השופט שלפיה יש לחברה סיכוי טוב להצליח בערעור שלה שיאריך את תוקף הפטנט עד ספטמבר 2015. גם בברקליס סבורים כי "נמוכים הסיכויים שחברות גנריות יסתכנו וישיקו תרופה שאושרה על-ידי ה-FDA (רשות המזון והתרופות בארה"ב), וכן כלל לא בטוח כי אישור כזה אכן יתקבל".