שוק המט"ח: הדולר התחזק ל-3.484 שקלים, האירו נותר יציב

הדולר התחזק בכ-0.29% ושערו היציג נקבע על 3.484 שקלים בעוד האירו התחזק קלות ושערו היציג נקבע על 4.813 שקלים

הדולר התחזק היום (ג') בפתיחת שבוע המסחר המקומי במט"ח, ואילו האירו נותר יחסית יציב. הדולר התחזק בכ-0.29% ושערו היציג נקבע על 3.484 שקלים בעוד האירו התחזק קלות ושערו היציג נקבע על 4.813 שקלים.

יוסי פריימן, מנכ"ל פריקו ניהול סיכונים, מימון והשקעות הסביר כי "בשלב הנוכחי התייצבות הדולר במהלך חודשים ארוכים ברמות שפל היסטוריות מחייבת נקיטת צעדים מיידיים מצד משרד האוצר. גרירת הרגליים שמפגינים משרדי הממשלה נוכח מצוקת התעשייה בכלל והיצואנים בפרט צפויה לבוא לידי ביטוי בנתוני הייצוא התעסוקה והצמיחה. ראוי כי יצרנים מקומיים יטלו יוזמה ויערכו לשינוי בדפוסי בפעילותם ובמעבר משמעותי יותר לייבוא על פני ייצוא מקומי, כאשר כח העבודה המקומי יותאם לשינוי בדפוסי פעילותם".

"יציאת רבים לחופשת חג הפסח תרמה לירידה בהיקפי המסחר בשוק המט"ח, לירידת רף הרגישות, כאשר המסחר ממשיך להתנהל בתחום שערים צר, סביב רמת 3.47-3.49 שקלים לדולר", הסביר עוד מנכ"ל פריקו ניהול סיכונים, מימון והשקעות.

מגמה מעורבת נרשמת היום במסחר בבורסות המרכזיות של מזרח אסיה, לאחר סגירה חיובית בניו-יורק אמש. חששות מהחרפת המצב באוקראינה והטלת סנקציות נוספות על רוסיה מעיבים על המסחר גם היום. יציבות ניכרת במסחר בחוזים על מדדי וול סטריט לקראת יום נוסף עמוס בדוחות כספיים.

ביפן דווח אתמול כי הגירעון המסחרי התרחב בחודש מארס, על רקע גידול של 18.1% בייבוא, לעומת חודש מארס 2013. הגירעון בחודש הקודם הוכפל פי 4 לרמה של כ-14.1 מיליארד דולר, גבוה בכ-25% מתחזיות האנליסטים והכלכלנים. הייצוא היפני גדל בחודש מארס ב-1.8% בלבד לעומת צפי כלכלנים לעלייה של 6.5% בעוד הייבוא, כאמור, זינק בכ-18%.

בארה"ב התפרסם מדד האינדיקטורים הכלכליים המובילים לחודש מארס, שרשם עלייה של 0.8%.

המסחר בוול סטריט ננעל אתמול (ב') בעליות שערים זה היום החמישי ברציפות. זהו מהלך העליות הממושך ביותר של מדד S&P 500 מאז חודש אוקטובר 2013, כתגובה לכך שרווחי החברות משתפרים.