הגיחון עיקל חשבון ללא הודעה מוקדמת - ויפצה ב-1,500 שקל

בית המשפט לתביעות קטנות קבע כי תאגיד המים הירושלמי יפצה את תושב העיר, לאחר שגבה ממנו כספים שלא כדין והטיל עיקול על חשבונו ללא הודעה מוקדמת

תאגיד המים הירושלמי "הגיחון" יפצה את תושב העיר, לאחר שגבה ממנו כספים שלא כדין והטיל עיקול על חשבונו ללא הודעה מוקדמת - כך קבע בית המשפט לתביעות קטנות בירושלים.

בתום תקופת השכירות בדירה שבה התגורר הודיע התובע, דוד טורס, על עזיבתו באופן רשמי לחברה ושילם את יתרת החוב. אולם כעבור זמן קצר הוא שב וקיבל, פעם אחר פעם, דרישת תשלום בגובה כ-400 שקל עבור חשבון המים באותה הדירה, שבה כבר גרו שוכרים אחרים. הוא פנה לחברה בניסיון להעמיד אותה על הטעות, והצהיר כי החשבון מיוחס לתקופה שבה לא היה דייר המקום - אולם אז גילה בוקר אחד כי חשבונו עוקל ללא התראה מוקדמת.

כשנזעק לפנות אל "הגיחון", השיבו נציגי החברה כי העניין ייבדק - ושיגרו בתגובה הודעה רטרואקטיבית על ביצוע העיקול. בלית ברירה טורס שילם את הסכום, שהצטבר ל-835 שקל, כדי לשחרר את החשבון המעוקל.

בתביעתו דרש טורס להוסיף לסכום ששילם שלא כדין פיצויים בגובה 1,500 שקל על עוגמת-הנפש, הטרטור והוצאות המשפט.

"הגיחון" מבחינתה הודתה כי נפלה טעות, אך טענה כי בטופס שהגיש טורס עם עזיבת הדירה לא הוצגו חתימות הדיירים הנכנסים - וסירבה לפצותו. בית המשפט מתח ביקולת על התנהלותה וקבע כי דרישת הפיצוי בסך 1,500 שקל היא הגיונית וסבירה.

מחברת "הגיחון" נמסר בתגובה כי "הצרכן יצא מהנכס ולא הגיש לגיחון מסמכים חתומים בחתימת דייר נכנס, כמחויב לפי חוק. הוא התמהמה בביצוע השינוי, שני חשבונות מים הופקו על שמו על אף שלא דר בנכס, והוא ידע על החוב ועל כל פעולות האכיפה בטרם בוצעו. עם זאת, לפי פסק הדין המצורף לפנייה זו, היה על הגיחון שלא לחייב את הלקוח למרות האמור לעיל, והגיחון יכבד את פסק הדין".