דוח: הנה המניות המנצחות בתחום הגז והנפט בבורסה

חברת "תקין מכשירים פיננסיים" ערכה בדיקה שנועדה לדרג בצורה מדויקת את רמת התשואה מול סיכון של מניות הגז והנפט ■ מהבדיקה עולה כי התיק האופטימאלי כולל את החברות זרח, הכשרה אנרגיה ואדן אנרגיה

לטענת חברת "תקין מכשירים פיננסיים", אם אתם מעוניינים להחשף לסקטור הנפט והגז ולהרכיב תיק השקעות מנצח, כדאי לכם מאוד לשלב בתיק את מניות זרח, הכשרה אנרגיה ודלק קידוחים. להערכת החברה, תיק הכולל את המניות הללו הוא השילוב האופטימלי ליחס מקסימלי בין תשואה לסיכון בתחום זה.

החברה ערכה בדיקה שנועדה לדרג בצורה מדויקת את רמת התשואה מול הסיכון של המניות. חישוב רמת הסיכון בכל ני"ע נעשה ע"י מדידת סטיית התקן של שיעורי התשואה היומיים בו (לפי IRR), לשנתיים אחור כנדרש בניהול מקצועי של תיקי ני"ע.

לפי המחקר, דווקא מניית אדן אנרגיה , ממוקמת במקום הראשון מבין מניות חיפושי הנפט והגז ברבעון הראשון של 2014, מבחינת היחס תשואה לסיכון. מנגד, מניית דלק אנרגיה הגדולה יותר, ממוקמת במקום האחרון מבחינת היחס תשואה לסיכון.

עוד עולה מהבדיקה כי התיק האופטימאלי המורכב ממניות חברות חיפושי הגז והנפט שהשיג, ברבעון הראשון, את היחס המקסימלי בין תשואה לסיכון כולל את החברות זרח יהש (60.97% מהתיק), גוליבר (20.21% מהתיק), הכשרה אנרגיה (12.11% מהתיק), ומניית דלק קידוחים (6.71% מהתיק). תיק זה הניב בשלושת החודשים הראשונים של 2014 תשואה של 25.42% ברמת סיכון של 13.30%.

כמו כן, תיק זה נוצר לאחר בחינת עשרות אלפי הצירופים האפשריים להפקת התיק האופטימאלי ממניות חיפושי הגז והנפט, באמצעות מנוע רב עוצמה שפיתחה חברת תקין. חשוב לציין כי הבדיקה נעשתה תוך התייחסות לרמות הסיכון והתשואות בלבד של המניות, ללא ניתוח אנליטי וללא הערכות סובייקטיביות כלשהן.