הטיפ היומי: אל תתקרבו למניית המדיה והבידור הזאת

מחלקת המחקר של קרדיט סוויס מפחיתה את המלצתה למניית CTC Media ל"תשואת חסר" ואת מחיר היעד ל-9 דולר

חברת CTC Media נסחרת בנאסד"ק (סימול: CTCM) בשווי של 1.46 מיליארד דולר. החברה מפעילה כמה ערוצי טלוויזיה מובילים ברוסיה, בהם CTC, Domashny ו-DTV, ויש לה גם ערוצי שידור בקזחסטן ובמולדובה. החברה סיימה את שנת 2013 עם הכנסות של 832 מיליון דולר ורווח נקי מתואם של 182 מיליון דולר - צמיחה של 6.8% ו-44% בהתאמה ביחס לשנת 2012.

חולשה בסביבת המקרו מובילה אותנו להוריד את התחזיות שלנו לתוצאות החברה. אנו צופים שההוצאות על פרסום בטלוויזיה יצמחו בשנת 2014 ב-3% במונחי רובל, וכך, הכנסות CTC יצמחו בשנה זו ב-2.7% בלבד; זאת לעומת תחזית החברה לצמיחה שנתית בשיעור של 5%-8%. אנחנו ממשיכים לראות סביבה תחרותית קשה לחברה, ולא מצפים לגידול במספר הצופים ובנתח השוק.

בצד החיובי, אנחנו מאמינים ששיעור EBITDA (רווח בנטרול ריבית, מס, פחת והפחתות) מתואם של 32% - ניתן להשגה. בנוסף, ל-CTC יש קופת מזומנים חזקה, עם כ-211 מיליון דולר בסוף 2013, ותזרים מזומנים חופשי של כ-100 מיליון דולר בשנה. בכך מתאפשרת חלוקה קבועה של דיבידנד, בהנחה שלא תהיה הידרדרות נוספת בסביבת המקרו. תשואת הדיבידנד עומדת על 7.4%.

תחזיותינו לצמיחה בתמ"ג הריאלי של רוסיה הופחתו באחרונה - מ-1.3% לצמיחה שלילית של 0.4% ב-2014, ומ-3.1% ל-1.9% ב-2015. בשלב זה אין שינוי בתחזיותינו לשער החליפין בין הרובל לדולר, אך התפתחויות הקשורות למתיחות הגיאופוליטית באזור עלולות להשפיע לרעה על סיכויי הצמיחה של רוסיה. הניסיון מראה שבזמן צמיחה שלילית בתמ"ג, כפי שקרה למשל במשבר הכלכלי של 2008, נופלים תקציבי הפרסום בטלוויזיה (שרובם קשורים לחברות רב-לאומיות).

עם מכפיל רווח של 11.7 ל-2014, CTC נסחרת בצדק מתחת למכפיל ההיסטורי שלה ומתחת למכפיל הממוצע של המתחרות. בין המתחרות הרוסיות שלה היא לא בולטת לטובה - לא בצפי הצמיחה שלה, לא בביצועים ולא בשווי. אנו מפחיתים את המלצתנו למניה מ"נייטרלי" ל"תשואת חסר", ואת מחיר היעד מ-11.3 דולר ל-9 דולר - נמוך בכ-4% ממחירה הנוכחי.

*** מחלקת המחקר, קרדיט סוויס. הגורמים בכתבה עשויים להשקיע בניירות ערך ו/או מכשירים, לרבות אלו שהוזכרו בה. האמור אינו מהווה ייעוץ או שיווק השקעות, המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם