ערוץ הטלוויזיה קרס, ויחד איתו הכנסות הטלוויזיה של ההתאחדות האנגלית

בדוחות החדשים של ה-FA נרשמה צניחה של 34 מיליון ליש"ט מהכנסות זכויות השידור, זכר לסגירה הפתאומית ב-2009 של הערוץ האירי Setanta Sports

הקריסה של תחנת הטלוויזיה Setanta Sports, שהחזיקה בעבר בזכויות שידור משמעותיות של הכדורגל האנגלי, מתבררת כעת כמכה כלכלית עבור ההתאחדות המקומית (The Football Association).

מהדוחות הפיננסיים שפרסמה ההתאחדות, הנכונים לשבעת החודשים שהסתיימו ב-31 ביולי 2013, עולה כי ההכנסות ירדו ב-8% ביחס לתקופה המקבילה בשנה שלפני כן, והסתכמו ב-299 מיליון ליש"ט.

הסגירה הפתאומית של הערוץ האירי ב-2009 אילצה את ההתאחדות לסכם על חוזי שידורים חדשים לגביע האנגלי ולמשחקי נבחרת אנגליה. אלו היו חוזים קצרי טווח ומופחתים כספית עם ESPN ו-ITV, שהסתיימו בשנה שעברה. כתוצאה מכך, הכנסות זכויות השידור של ההתאחדות צנחו ב-34 מיליון ליש"ט.

למרות שהרווח התפעולי של ההתאחדות ירד מ-50 מיליון ליש"ט ל-28 מיליון בלבד, ב-FA טענו כי הצליחו בכל זאת להגדיל את הסכום שהשקיעו בחזרה בכדורגל - והסתכם ב-108 מיליון ליש"ט (לעומת 97 מיליון בשנה שלפני).

בהתאחדות האנגלית, שמתפעלת בין היתר את אצטדיון וומבלי, אמרו כי כל זכויות השידור נמכרו בחוזים משופרים עד לשנת 2018 (ל-BBC ו-BT), וכי העלייה בהכנסות מהפרמטר הזה צפויה להיות מורגשת החל מהעונה הנוכחית.