יאיר לפיד: לא נפרוש מהממשלה בגלל עצירת המו"מ המדיני

שר האוצר בגל"צ: "חמאס ואבו מאזן לא מחליטים אם יש עתיד תשב בממשלה או לא" ■ יעקב פרי: "לא בנט ולא אריאל - עם הקריאות ההזויות והמחבלות שלהם - יקבעו אם נשב בממשלה"; בנט בתגובה: "השמאל צריך לשמור על קור רוח גם בשעת מצוקה"

שר האוצר יאיר לפיד אמר הבוקר (א') בתוכנית "בוקר טוב ישראל" בגלי צה"ל, כי 'יש עתיד' לא תפרוש מהממשלה בגלל עצירת המשא-ומתן של ישראל עם הפלסטינים. "צריך לעבוד חכם ולהסתכל על הדברים ולראות איך הם מתפתחים", אמר לפיד. "חמאס ואבו מאזן לא מחליטים אם יש עתיד תשב בממשלה או לא".

שר האוצר גם תקף את השותפה הקואליציונית, מפלגת הבית-היהודי, על התנהלותה בחודשי המשא-ומתן. "אני בוודאי נגד זה שאתה קם בבוקר ומוצא שכל פעם שמנסים לקדם את המשא-ומתן מישהו מודיע על זה שהוציאו עוד מכרזים לבניית התנחלויות - שאגב לא ייקרו, זה הצעות ריקות, אבל הוציאו עוד מכרזים בתוך ניסיון לעצור כל התקדמות".

יושב-ראש הבית היהודי, נפתלי בנט, הגיב בגלי צה"ל לדברי לפיד: "מה שאנחנו ראינו בתשעה החודשים האחרונים לא היה משא-ומתן, זה היה תהליך של סחיטה - תמורת עצם המשא-ומתן כל הזמן ישראל נדרשה לשחרר עוד מחבלים ועוד רוצחים".

גם יעקב פרי, שר המדע ממפלגת יש עתיד, הגיב לעצירת המו"מ המדיני. בתוכנית "פגוש את העיתונות" אתמול בערוץ 2 אמר פרי כי "הקבינט קיבל החלטה שקולה, אבל ישראל לא סגרה את הדלת - אם החמאס יתנער מהטרור, והממשלה הפלסטינית תקבל את תנאי הקוורטט, זה יהיה ראוי להערכת מצב שונה".

לדברי פרי, הפסקת השיחות בעקבות הסכם הפיוס הפלסטיני בין פת"ח לחמאס אינה מהווה כישלון: "אנחנו נמצאים במשבר חמור במשא-ומתן, אבל זה לא כישלון. לא קיוויתי שבתוך תשעה חודשים יפרחו פרחי השלום, אך ישראל גילתה גמישות רבה מול הפלסטינים, שהפרו הבטחות". הוא הבהיר כי חמאס אינו בן ברית לשיחות שלום במצב הנוכחי: "לא ננהל משא-ומתן עם ארגון טרור רצחני, שיורה רקטות לעבר ישראל ולא מכיר בקיומנו".

גם פרי יצא בביקורת נגד הבית היהודי, ואמר כי למעשה כבר לא קיימת ברית בין "יש עתיד" לבין הבית היהודי: "לא בנט ולא אריאל - עם הקריאות ההזויות והמחבלות שלהם - יקבעו אם נשב בממשלה". ממפלגת הבית היהודי נמסר בתגובה לדבריו של פרי: "השמאל צריך לשמור על קור-רוח גם בשעת מצוקה".

עוד טען פרי כי בניגוד להאשמה הפלסטינית, "ישראל התכוונה לקיים גם את הפעימה הרביעית, אלא שהפלסטינים הכינו עוד במארס מסמך שבו נכתב שבכוונתם ללכת לזירה הבינלאומית. ההפרה הייתה בפירוש הפרה פלסטינית".