איגוד החברות הציבוריות נגד מאגר הדירקטורים של אנטרופי

אנטרופי בתגובה: "אילן פלטו מנכ"ל האיגוד הוא שפועל בניגוד עניינים, טענותיו קנטרניות, אינן ענייניות ומונעות ע"י יצר נקם ושאיפה להאדרת כוחו של האיגוד באמצעים פסולים"

התכתשות פומבית והאשמות חמורות בין איגוד החברות הציבוריות לבין חברת הייעוץ למוסדיים אנטרופי, וזאת על רקע כוונתה של האחרונה להקים מאגר דירקטורים לחברות ציבוריות. כך עולה ממכתבים ששלחו השתיים ליו"ר רשות ני"ע, הפרופ' שמואל האוזר, ואשר הגיעו לידי "גלובס".

זה התחיל במכתב ששלח היום מנכ"ל החברות הציבוריות אילן פלטו להאוזר, בו הוא מציין כי המהלך של אנטרופי אינו ראוי, שכן הוא "נגועה בניגוד עניינים מהותי ופסול".

על רקע כניסתו הצפויה לתוקף של חוק הריכוזיות, המחייב בין היתר מינוי רוב של דירקטורים בלתי תלויים עד יוני 2014, פרסמה לאחרונה אנטרופי באתר האינטרנט שלה את כוונתה להקים מאגר זה, וזאת לטענתה במטרה לסייע לחברות הציבוריות באיתור מועמדים ראויים, היא אף ציינה כי הדירקטורים שימהרו להירשם (עד ה-30 לחודש הנוכחי), יזכו להנחה של 20% בדמי הרישום, העומדים על 500 שקל כולל מע"מ.

לטענת פלטו, אם אכן יצא לפועל מהלך שכזה עלול הדבר ליצור העדפה בהמלצות אנטרופי לגבי החלטות שבהן חברה השתמשה במאגר לבין אלו שלא. "אנטרופי היא מונופול בתחום הייעוץ לאסיפות של החברות הציבוריות ועל כן "שירות" שכזה עלול להגיע לכדי ניצול לרעה של כוחה".

זאת ועוד, לטענת איגוד החברות סביר להניח כי אנטרופי תשאף לגרום לכך שהמועמדים במאגר שלה יועדפו על פני מועמדים אחרים, וזאת בשעה שהיא עצמה אמורה לייעץ ללקוחותיה גם בהצבעות לאישור דירקטורים בחברות.

אנטרופי, בראשות גל סטאל, לא נשארה חייבת, ובתגובה למכתבו של פלטו שלחה אף היא מכתב להאוזר בו היא טוענת כי דווקא פלטו הוא זה הנגוע בניגוד עניינים.

"טענות האיגוד קנטרניות, אינן ענייניות בלשון המעטה ומונעות על-ידי יצר נקם ושאיפה להאדרת כוחו של האיגוד באמצעים פסולים", כתב סטאל והוסיף "בשנתיים האחרונות מקפיד מנכ"ל איגוד החברות הציבוריות לנקוט במהלכים נגד אנטרופי אשר גורמים דווקא לפגיעה בחברות הציבוריות שאת חלקן הוא מייצג. להבנתנו איגוד החברות הציבוריות עצמו הינו שותף ליוזמה להקמת מאגר דירקטורים ולכן עצם פנייתו לרגולטור ולתקשורת על מנת לסכל את הקמת המאגר של אנטרופי נגועה בניגוד עניינים חמור".

"פלטו הוא זה שפועל בניגוד עניינים חמור כי בפנייתו הוא אינו מציין כי הוא בעצמו חבר בארגון הדירקטורים שהקימו בעצמם מאגר. הפעילות של איגוד החברות הציבוריות בראשותו פוגעת בבעלי מניות המיעוט להם מייעצת אנטרופי, היא פוגעת ברוח הרגולציה דרך הפגיעה באנטרופי, וכל זה הוא עושה באמירות חסרות שחר חדשות לבקרים".

כנגד טענותיו של פלטו כי אנטרופי עשויה לעשות שימוש לרעה בכוחה, טוענת חברת הייעוץ כי אין לה יכולת השפעה על הנתונים המוזנים למאגר והתרומה היחידה שלה הינה בבניית המאגר והשקעה לא מבוטלת בפיתוחו ואפיונו כמאגר נתונים, בין היתר כך שיכלול יכולות טכנולוגיות בתחום פילוח המועמדים.