טבע חתמה על הסכם לשיווק תרופה לטיפול בפרקינסון ביפן

ההסכם מאפשר לטאקדה, חברת התרופות הגדולה ביותר ביפן, לשווק את התרופה האינובטיבית של טבע לטיפול במחלת הפרקינסון, רסג'ילין ■ ההיקף הכספי לא צוין

חברת טבע הודיעה היום (ב') כי חתמה על הסכם שיווק עם טאקדה, חברת התרופות הגדולה ביותר ביפן. ההסכם מאפשר לטאקדה לשווק את התרופה האינובטיבית של טבע לטיפול במחלת הפרקינסון, רסג'ילין ביפן. ההיקף הכספי של ההסכם לא צוין.

טבליות רסג'ילין, אשר פותחו על ידי טבע , מאושרות לשימוש ביותר מ- 40 מדינות לטיפול במחלת הפרקינסון. טבע קיבלה עבור המוצר אישור ראשון ב- 2005 באירופה ובישראל, ופועלת כעת לזכות באישור לשיווק המוצר ביפן. על פי ההסכם, טאקדה תפתח טבליות רסג'ילין לשוק היפני ותגיש בקשה לרישום תרופה חדשה ביפן. הפרטים הכספיים של ההסכם חסויים.

בדצמבר 2013 הכריזו טבע וטאקדה על הסכם לפיתוח גלטירמר אצטט לטיפול בטרשת נפוצה. תוך שהן מזהות צורך משמעותי ללא מענה בקרב אפשרויות הטיפול במחלת הפרקינסון ביפן, החליטו שתי החברות להכנס להסכם נוסף בתחום מערכת העצבים המרכזית.

"הסכם זה מסמל את מחויבותה המתמשכת של טבע להבאת התרופות האינובטיביות שלנו למטופלים ביפן," אמר ד"ר מייקל היידן, נשיא מחקר ופיתוח והמדען הראשי של טבע. "לרסג'ילין יש פרופיל בטיחות ויעילות מוכח, המוצר מאושר כיום לשימוש ביותר מ- 40 מדינות, ויהיה מוצר חשוב ביפן, מקום בו מספר אפשרויות הטיפול במחלת הפרקינסון ממשיך להיות מוגבל".