טבע ואונקוג'נקס נכשלו בניסוי רפואי לטיפול בסרטן ערמונית

המדען הראשי של טבע: "אנחנו מאוכזבים מהממצאים שהתקבלו. עובדים עם חברת אונקוג'נקס כדי להבין את המידע במלואו"

חברות התרופות טבע ואונקוג'נקס (סימול בנאסד"ק: OGXI) פרסמו היום (ב') את תוצאות מחקר שלב 3 (SYNERGY), שנועד להעריך מתן משולב של התכשיר custirsen עם טיפול כימותרפיה מקובל של דוסטקסל ופרדניזון, בהשוואה למתן דוסטקסל ופרדניזון בלבד. בשורה התחתונה החברות נכשלו בהשגת המטרות בניסוי הרפואי.

המחקר נערך בקרב גברים עם סרטן ערמונית גרורתי העמיד לטיפולים הורמונליים (MCRPC). ממצאים ראשונים אודות שרידות המטופלים (הארכת חיים) מראים שהוספת custirsen לטיפול המקובל בדוסטקסל ופרדניזון לא השיגו את היעד המרכזי של המחקר - שיפור אחוז השורדים בקרב גברים עם MCRPC גרורתי בהשוואה למתן דוסטקסל ופרדניזון בלבד (שרידות ממוצעת של 23.4 חודשים לעומת 22.2 חודשים, בהתאמה).

"אנחנו מאוכזבים מהממצאים שהתקבלו", מסר ד"ר מייקל היידן, המדען הראשי של טבע. "התמודדות עם עמידות לטיפול הינה נדבך קריטי במלחמה נגד הסרטן. אנחנו עובדים עם חברת אונקוג'נקס כדי להבין את המידע במלואו".

טבע השקיעה 60 מיליון דולר בשנת 2009 בחברת אונקוג'נקס הקנדית והסכימה לשלם עד 370 מ' ד' בעמידה באבני דרך, שכעת מתברר שלא הושגו. הפיתוח העיקרי של החברה הוא כאמור התרופה שכונתה במהלך הניסוי OGX-011, שאמורה הייתה לשפר את יעילות הטיפול הכימותרפי בחולי סרטן הערמונית.

ביום שישי, לפני פרסום תוצאות הניסוי, ירדה מניית טבע בוול סטריט ב-2.3% ואילו מניית אונקוג'נקס נפלה ביותר מ-7%.