מסתמן: היועמ"ש של הראל עובר לבנק לאומי

עו"ד חנן פרידמן יחליף את עו"ד נעמי זנדהאוז שהודיעה בשבוע שעבר על עזיבתה

היועץ המשפטי של קבוצת הביטוח הראל עובר לבנק לאומי - כך נודע ל"גלובס". עו"ד חנן פרידמן, שכיהן בתפקיד במשך יותר מ-8 שנים, הודיע כי יעזוב את הקבוצה. פרידמן צפוי לעבור לבנק לאומי ולכהן כיועץ המשפטי, במקום עו"ד נעמי זנדהאוז שהודיעה בשבוע שעבר על עזיבתה.

מבנק לאומי נמסר בתגובה: "הבנק ידווח על זהות המחליף ליועץ המשפטי במסגרת הודעה מסודרת בצינורות המקובלים".

פרידמן, שימונה ליועץ המשפטי של הבנק ולחבר הנהלה, נחשב לעורך דין חריף, שהיה דומיננטי ומוערך בהראל, ומקורב לבעל השליטה של הקבוצה יאיר המבורגר.

את פרידמן תחליף בהראל עו"ד נטלי משען-זכאי (39), המכהנת כיום כשותפה במשרד עורכי הדין פישר, בכר חן, וול, אוריון ושות'. סבב התפקידים בהראל ולאומי יימשך כמה חודשים ויכלול חפיפה בתפקידים השונים.

נזכיר כי בשבוע שעבר פורסם ב"גלובס" כי בנק ישראל דרש מבנק לאומי לאחד את תפקיד היועץ המשפטי להנהלת הבנק ולדירקטוריון, שכן עד כה זנדהאוז טיפלה בהנהלה, ואילו עו"ד דליה טל ייעצה לדירקטוריון. טל, השותפה במשרד מיתר, ליקוורניק, גבע, לשם, טל ושות', עבדה במשך 23 שנים עם הבנק, ובאחרונה עברה לייעץ רק לדירקטוריון בעקבות הנחיית בנק ישראל שעליה לבחור האם לייעץ להנהלת הבנק או לדירקטוריון.

בסוף השנה בחרה טל בדירקטוריון, ואולם בבנק ישראל לא הסתפקו בכך: כמה חודשים לאחר מכן החליטו כי ימונה יועץ משפטי אחד לבנק שיטפל גם בהנהלה וגם בדירקטוריון.

זנהדאוז, הנחשבת לאשת מקצוע מוערכת, תעזוב את לאומי לאחר שעבדה בבנק במשך כ-30 שנה. במחלקה המשפטית שבראשה עמדה מועסקים כ-80 עורכי דין.