נעילה חיובית בוול סטריט; מניית אפל בשיא של שנה

מדד קייס-שילר הצביע על יציבות במחירי הבתים והדירות ב-20 הערים הגדולות בארה"ב ■ צ'ק פוינט פרסמה דוחות, אך התחזיות מאכזבות ■ טוויטר ו-eBay ידווחו לאחר נעילת המסחר ■ המתיחות בין רוסיה ואוקראינה עדיין במוקד

המסחר בוול סטריט ננעל היום (ג') בעליות שערים, על רקע נתוני מאקרו ופרסומי דוחות כספיים. המתיחות בין המערב ורוסיה על רקע המצב באוקראינה ממשיכה עדיין לעמוד ברקע המסחר. מחר תפורסם הצהרת הריבית של הפד.

עונת הדוחות בעיצומה, ומתוך 273 חברות (55% מה-S&P 500) שדיווחו על תוצאותיהן, 68.1% הכו את התחזיות, 9.5% דיווחו על תוצאות בהתאם לצפי, ו-22.3% פספסו. על פי פיטר קרדיליו מרוקוול גלובל קפיטל, "עונת הדוחות לא כל כך גרועה, ולא כל כך טובה".

המתיחות בין רוסיה ולאוקראינה ומדינות המערב ממשיכה להיות במוקד העניינים בזירה הגיאופוליטית ואף מעיבה על המסחר בשווקים. הכלכלן ד"ר נוריאל רוביני מזהיר כי המלחמה הקרה שמתנהלת בין רוסיה למערב עלולהלהחריף בקרוב ולפגוע בכלכלת אירופה. הקצנה נוספת במשבר הרוסי-אוקראיני חלה אתמול כאשר הנשיא אובמה הטיל סנקציות חדשות נגד אזרחים רוסים נוספים, במטרה להרתיע את נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, מהסתה לביצוע מהפכה במזרח אוקראינה. אובמה הוסיף כי הוא "שומר ברזרבה" צעדים רחבים יותר נגד כלכלת רוסיה. במקביל, קבוצות של מורדים פרו-רוסים לא מראים סימנים לריסון הפעולות שלהם ואתמול השתלטו על מבני ציבור בעיר נוספת במזרח המדינה. בנוסף, ראש עיריית חרקוב באוקראינה נורה במהלך ריצת הבוקר שלו.

"אין ספק שמלחמה קרה חדשה נפתחה בין מדינות המערב לבין רוסיה", אמר רוביני בראיון ל"בלומברג". "המלחמה הקרה הזו עלולה להפוך לחמה אם רוסיה תחליט לפלוש לפרובינציות המזרחיות של אוקראינה". רוביני הוסיף והזהיר כי החרפה במשבר עלולה לפגוע ביכולת של רוסיה לספק גז לאירופה, עניין שעלול להוביל למיתון ביבשת.

היום מתכנסת ועדת השוק הפתוח של הפדרל ריזרב לפגישת הריבית בת יומיים, בסיומה תפרסם מחר את החלטת הריבית והמדיניות המוניטארית. לפי הצפי בשוק, הפד ימשיך לסגת מהתוכניות להקלה כמותית ולצמצם את רכישות האג"ח ב-10 מיליארד דולר נוספים.

ועדת הבנקאות של הסנאט אישרה היום מינוי 3 בכירים לפד, ביניהם נגיד בנק ישראל לשעבר סטנלי פישר, שמיועד לכהן בתפקיד סגן יו"ר הפד.

לפני פתיחת המסחר התפרסם מדד קייס-שילר העוקב אחרי מחירי הבתים והדירות ב-20 הערים הגדולות בארה"ב. בפברואר נרשמה יציבות במדד וב-12 החודשים האחרונים נרשמה עלייה של 12.9%. לאחר הפתיחה פורסם נתון בטחון הצרכנים לחודש אפריל, שירד לרמה של 82.3 נקודות לעומת צפי לרמה של 83.6 נקודות.

צ'ק פוינט עמדה בציפיות

חברת אפל מתכננת לבצע הנפקת אג"ח בהיקף של 17 מיליארד דולר או יותר. זאת לאחר שהחברה הגדילה את תוכנית הרכישה בחזרה של מניותיה מ-60 ל-90 מיליארד דולר. בתוך כך, מניית החברה טיפסה היום לשיא של שנה.

עונת הדוחות נמשכת. חברת אבטחת המידע הישראלית צ'ק פוינט דיווחה היום על תוצאות הרבעון הראשון של 2014. בשורה העליונה דיווחה החברה על גידול של 6% בהכנסות לעומת הרבעון המקביל אשתקד, לרמה של 342 מיליון דולר. הרווח הנקי על בסיס GAAP היה 153 מיליון דולר ברבעון לעומת 148 מיליון דולר ברבעון המקביל ב-2013. הרווח למניה על בסיס Non-GAAP עמד על 84 סנט, בהתאם לתחזיות האנליסטים המסקרים את המניה.

חברת התרופות מרק דיווחה היום כי הרווח הנקי ברבעון הראשון הסתכם ב-1.71 מיליארד דולר, 57 סנט למניה, לעומת רווח של 1.59 מיליארד דולר, 52 סנט למניה ברבעון המקביל אשתקד. ללא פריטים חד פעמיים עמד הרווח למניה על 88 סנט למניה לעומת צפי אנליסטים ל-79 סנט למניה.

לאחר סיום המסחר תפרסם eBay את תוצאותיה, והאנליסטים צופים לרווח של 67 סנט למניה ברבעון.

גם טוויטר צפויה לדווח לאחר סיום המסחר כשצפי האנליסטים עומד על הפסד של 3 סנט למניה.

חברת טבע הודיעה היום כי הנציבות האירופאית העניקה אישור לשיווק עבור משאף אבקה יבשה רב-שימושי חדש לטיפול באנשים הסובלים מאסטמה וממחלת ריאות חסימתית כרונית (COPD) במקרים בהם ישנה התוויה לשלב בין קורטיקוסטרואיד נשאף ובין מרחיבי סימפונות ארוכי טווח מסוג בטא-2.