טבע קיבלה אישור לשיווק משאף חדש באירופה

מדובר במשאף אבקה יבשה רב-שימושי חדש המכיל שילוב תרופתי קבוע המטפל בדלקת הבסיסית של אסטמה ומחלת ריאות חסימתית כרונית, ופורמוטרול פומראט דיהידרט, אגוניסט בטא-2 בעל השפעה לטווח ארוך

חברת טבע קיבלה אישור מהנציבות האירופאית לשיווק עבור DuoResp Spiromax לטיפול באנשים הסובלים מאסטמה וממחלת ריאות חסימתית כרונית (COPD) במקרים בהם ישנה התוויה לשלב בין קורטיקוסטרואיד נשאף ובין מרחיבי סימפונות ארוכי טווח מסוג בטא-2.

מדובר במשאף אבקה יבשה רב-שימושי חדש המכיל שילוב תרופתי קבוע (FDC) של בודזונייד, קורטיקוסטרואיד נשאף המטפל בדלקת הבסיסית של אסטמה ומחלת ריאות חסימתית כרונית, ופורמוטרול פומראט דיהידרט, אגוניסט בטא-2 בעל השפעה לטווח ארוך להקלה על היצרות הסימפונות במקרים של אסטמה ומחלת ריאות חסימתית כרונית.

"אנו שמחים לקבל את האישור עבור המוצר," אמר ד"ר רוב קורמנס, נשיא ומנכ"ל חטיבת התרופות הייחודיות הגלובלית של טבע . "מדובר בהתקדמות משמעותית בתחום המשאפים - הצורך במכשירים אינטואיטיביים יותר הנו צורך קריטי שסומן על ידי מומחים בתחום הבריאות וקבוצות מטופלים. מקובל לחשוב כי טכניקת משאף גרועה או בלתי מספקת לא רק משפיעה באופן שלילי על הדבקות בטיפול, אלא המשמעות היא שהמטופלים לא מפיקים את המיטב מהתרופה שלהם".

בטבע מציינים כי שני ניסויים בשלב III במטופלים עם אסטמה מתמשכת מתקיימים כעת באירופה על מנת להשוות בין היתרונות של DuoResp Spiromax לעומת משאף אבקה יבשה רב-שימושי עם בודזונייד/ פורמוטרול. שני המחקרים צפויים לדווח על תוצאותיהם בשנת 2014.