מניות אמריקאיות בפינצטה: 4 מניות שיכולות לזנק עד 36%

הכלכלה בארה"ב מתחילה להתאושש מהחורף הקשה במדינה אך כאשר עונת הדוחות מביאה עימה נתוני צמיחה חלשים, בחירת המניות הסלקטיבית להשקעה מקבלת משנה חשיבות הנה ארבע המומלצות שלנו

ארבעה חודשים חלפו מתחילת השנה, ומדדי המניות המרכזיים בעולם נמצאים קרוב לרמתם מאז, תוך שהם מציגים תנודתיות גבוהה ושונות רבה בין השווקים, המגזרים והמניות הבודדות.

זה שבועות שאותם החששות מלווים את השווקים: הסלמה על רקע המשבר באוקראינה, האטה בכלכלה הסינית והמתנה להאצה הכלכלית הצפויה לאחר החורף הקשה בארה"ב. יותר מכל מנסים המשקיעים והאנליסטים להבין האם תמחור המניות הנוכחי מותיר מקום לעליות נוספות, או שהוא כבר מגלם את השיפור הצפוי בהמשך השנה בתמונת המקרו בעולם. נקדים ונאמר, להערכתנו, יש עוד מקום לעליות בצורה סלקטיבית.

דוח המשרות שיתפרסם בארה"ב ביום שישי, יחד עם הפרסום היום של הודעת הפד והערכה ראשונה לתוצר הרבעון הראשון שצפוי להיות החלש השנה, ישפיעו על השווקים בימים הקרובים; אך נראה, כי לרווחיות החברות השפעה רבה יותר על התנהגות המניות הבודדות לאורך זמן.

240 חברות, המהוות 58.6% משווי מדד 500 S&P, פרסמו עד יום שישי האחרון תוצאות, ומהן עולה כי תחזיות הרווח הוכו ב-4.8% ותחזיות ההכנסה ב-0.4%.

הרווח המצרפי של מניות המדד כולו צפוי להגיע בתום הרבעון לכ-27.5 דולר - נתון הנמוך מהערכותינו לרבעונים הבאים השנה, אך עומד בקצב שיפור רווח שנתי צפוי של כ-7%. עד תום השבוע יתפרסמו דוחותיהן של 378 חברות מ-500 S&P, 82% משווי השוק של המדד.

חוצה מגזרים

הירידות האחרונות במניות הביוטכנולוגיה ומניות המומנטום במדד נאסד"ק הבליטו את חברות הטכנולוגיה הגדולות והוותיקות המומלצות על ידינו, אשר כמעט לא נפגעו במימוש זה. שינוי הובלה זה צפוי להימשך לפחות עד שתתבהר תמונת הצמיחה בארה"ב, וייתכן שאף מעבר לכך.

בין החברות המומלצות, שנסחרות גם במדד XLK, ניתן למנות את אפל, מיקרוסופט, סיסקו, אורקל וקוואלקום, שצפויות ליהנות מהגידול בהוצאות החברות בארה"ב על שירותי מחשוב ותכנה בשנתיים הקרובות. הוצאות הארגונים מהוות 75% מכלל הכנסות מגזר הטכנולוגיה.

גידול בהוצאות הללו הוא חלק מתהליך צפוי רחב יותר, להערכתנו, של גידול בהוצאות השקעות הון בתחומים רבים; זה נובע מהשיפור הצפוי בביטחון המנהלים בצמיחה בארה"ב ובעולם, מהתיישנות הציוד, מעלות החוב הנמוכה, ומחדירת טכנולוגיות חדשות כמו מחשוב הענן, שימושי Big Data, דור רביעי בסלולר ועוד.

מגזר נוסף, שצפוי להמשיך ליהנות מהשיפור בהוצאות החברות, כמו גם מהתאוששות בפעילות הכלכלית לאחר החורף, הוא התעשייה (נסחר בסימול XLI).

העסקה הנרקמת בין GE ואלסטום הצרפתית, ואולי גם סימנס הגרמנית, מעידה, כי להערכת ההנהלות כדאי להאיץ את ההשקעה של יתרות המזומן הרבות, וכי התאוששות הכלכלה באירופה היא בת-קיימא. להערכתם, כדאי לחדור למגזר התעשייה בעסקה אחת גדולה ובתזמון קצר, במקום לנסות להגדיל נתח שוק באיטיות. גם שיפור במדדי מנהלי הרכש והזמנות מוצרים בני-קיימא, שפורסם בשבוע שעבר, מעיד על התאוששות.

המגזר השלישי שצפוי ליהנות, מלבד הגידול בפעילות הכלכלית גם מגידול האשראי הנלקח הוא הפיננסים. עליית המניות ושוק הנדל"ן הגדילו את ביטחון הבנקים בארה"ב ביכולת הצרכן להחזיר הלוואות, ואנו עדים לגידול הן בביקוש והן בהיצע האשראי.

על המגזר הבנקאי וחברות הביטוח מכבידות הריבית והתשואות הנמוכות, המקשות על יצירת רווחי אשראי משמעותיים; אולם הערכותינו לעליית התשואות והריבית בשנים הקרובות, גם אם באופן הדרגתי, צפויות לתמוך במגזר.

מבין תת-המגזרים ממשיכים להיות מומלצים הבנקים האזוריים וחברות ביטוח החיים. מגזר הפיננסים נסחר בסימול XLF ומגזר הבנקים האזוריים ב-KBE. בתחום ביטוח החיים אנו ממליצים להיות יותר סלקטיביים, ולמי שיכול אנו מציעים חברות בודדות במסגרת תיק מפוזר. הענף נסחר תחת הסימול KBWI.

עדיין אופטימיים

בתחום הטכנולוגיה, מלבד השמות שהזכרנו, ניתן להמליץ על חברת Ciena , אשר זכתה מאתנו להעלאת המלצה ל"קנייה", לאחר פרסום הדוחות הכספיים בשבוע שעבר. החברה מוכרת ציוד תכנה ושירותים התומכים בהעברת קול, דאטה ווידיאו על רשתות תקשורת. 53% ממכירותיה בארה"ב ו-47% בשווקים אחרים. 83% מהכנסותיה בתחום המוצרים ו-17% בתחום השירותים. החברה צפויה ליהנות מהגידול בהוצאות חברות התקשורת על הרשתות בשנים הקרובות. החברה, שנסחרת היום במכפיל מעט גבוה יחסית, צפויה להגדיל משמעותית את רווחיה, כך שהיא נסחרת במכפיל נמוך משמעותי לרווחי השנים הבאות.

מבין חברות התעשייה נציין את Wesco International (סימול: WCC), המפיצה מגוון גדול של מערכות, ציוד ורכיבים אלקטרוניים למכונות, בעיקר למגזרי התשתיות, תעשייה, בנייה וחברות ממשלתיות. 70% ממכירותיה בארה"ב ו-25% נוספים לקנדה. דוחות הרבעון הראשון של החברה הוותיקה, הפועלת מאז 1925, העידו על פגיעה קלה ממזג האוויר. אך נראה, כי התהליכים החיוביים בכלכלה בארה"ב יחלחלו אט-אט לתוצאות החברה בשנים הבאות. אנו צופים עליה של כ-15% ברווחי החברה בכל אחת מהשנים הבאות.

Unum Group היא החברה הגדולה לביטוחי עובדים ואובדן כושר תעסוקה בארה"ב ובבריטניה. לחברה סך נכסים בשווי 59.6 מיליארד דולר - מה שמסביר את רגישותה לתשואות הנמוכות. החברה נסחרת מעט מתחת להונה העצמי, ואמורה ליהנות מהשיפור בשוק העבודה ומהעלייה הצפויה בתשואות האג"ח. דוחות החברה צפויים להתפרסם ב-7 במאי, ורווחיה צפויים לגדול השנה ב-5%-10%.

מבין הבנקים האזוריים הרבים המומלצים נציין את KeyCorp , שהוא אחד מעשרים המוסדות הפיננסיים הגדולים בארה"ב, עם נכסים בשיעור של 89 מיליארד דולר. הבנק מספק שירותים בנקאיים, שירותי השקעות, בנקאות השקעות ועוד בארה"ב ובעולם. לפני שבועיים הבנק דיווח על תוצאותיו, שחיזקו את הערכתנו לגבי המשך מגמת השיפור המתון בתוצאות הבנק. ההלוואות המסחריות גדלו ברבעון הראשון ב-5.1%, וסך ההלוואות - ב-2%. הבנק גם דיווח על ירידה חדה בהלוואות בעייתיות, בהתאם לשיפור במצב הצרכן בארה"ב.

לסיכום, למרות צמיחה חלשה ברבעון הראשון בארה"ב ועלייה בתנודתיות השווקים, הערכותינו לשיפור בצמיחה בארה"ב ובעולם, וכן ברווחי החברות בהמשך השנה, מותירות אותנו אופטימיים על רכיב המניות בתיק ההשקעות, תוך הענקת חשיבות רבה יותר לבחירת השוק, המגזר והחברה הבודדת. הסלקטיביות חשובה, לאור האתגרים השונים שאיתם מתמודדים השווקים, והעובדה כי מאחורינו חמש שנים של עליות מאז המשבר.

* הכותב הוא מנהל השקעות ראשי ב-UBS Wealth Management Israel Ltd. לכותב המאמר ו/או לחברה עשוי להיות עניין אישי בנושא. האמור בכתבה אינו מהווה תחליף לשיווק השקעות ו/או ייעוץ השקעות המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם

המניות המומלצות של UBS בארהב
 המניות המומלצות של UBS בארהב