מפתחי אפליקציה תובעים 7 מ' ש' מבנק הפועלים: העתיקו מאיתנו

טוענים כי החידוש של V Check הוצג כ"פרי בשל" לנציגי בנק הפועלים הבכירים, שקיבלו לידיהם את האפליקציה ב-2013 לצורך בחינת שת"פ בין הצדדים

סטארט-אפ ישראלי ששמו V Check הגיש כתב תביעה נגד בנק הפועלים, בעקבות העתקה לכאורה של פיתוח להעברת כספים באמצעות הסמארטפון ושילובו באפליקציית הסמארטפון של הבנק. סכום התביעה עומד על 7 מיליון שקל.

לטענת התובעים - קובי רם, שי גנס, רועי פרץ וארווה בנצה, באמצעות עורכי הדין עודד שטייף ותום שפיגלנד - בנק הפועלים גזל מהם סודות מסחריים וניהל מולם משא-מתן בחוסר תום-לב.

V Check פיתחה אפליקציה המאחדת צ'קים, מזומן וכרטיסי אשראי ומאפשרת למעשה העברת כספים בעזרת "צ'קים וירטואליים" בין חשבונות בנק, על-ידי שימוש בפרטים הבסיסיים של איש הקשר בסמארטפון.

לטענת V Check, בנק הפועלים השיק בחודש ינואר שדרוג לאפליקציה שלו, שמאפשר להעביר כספים לאחד מאנשי הקשר בטלפון, ללא צורך במספר חשבון. המקבל מפקיד את הכסף דרך אתר הבנק.

V Check הוקם כמיזם בשנת 2011 על-ידי קובי רם, ובמהלך שנת 2012 הצטרף אליו השותף שי גנס. ההשקעה הכספית במוצר הייתה על-ידי רועי פרץ.

לדברי רם, האפליקציה של החברה מבטלת את הצורך בצ'קים וכרטיסי אשראי בישראל, הודות לכך שהיא מאחדת אותם למוצר סלולרי אחד.

"מדובר בהעברה אלקטרונית שמבטלת את הצורך במפגש פיזי בין האנשים", אומר רם, "אני יכול להעביר את הכסף בהודעה דרך האפליקציה או במסרון. לאחר מכן גם ניתן להעביר את הכסף לצד ג'".

מדובר בעצם בתהליך שמאפשר לאדם פרטי להעביר כסף לאדם פרטי אחר - ואז האחרון יכול לשלם באמצעותו בבית עסק. לדברי רם, בנק הפועלים העתיק את המוצר האמור אחד לאחד.

בכתב התביעה נכתב כי החידוש של V Check הוצג כ"פרי בשל" לנציגי בנק הפועלים הבכירים, שקיבלו לידיהם את האפליקציה בראשית 2013 לצורך בחינה ובדיקה של שיתוף-פעולה בין הצדדים.

עוד כותבים התובעים כי במשך תקופה לא קצרה נוהל משא-ומתן בין הצדדים, שבו הועברו נתונים, רישומים, פיתוחים ומידע בנוגע לאפליקציה. במסגרת אותו משא-ומתן הביעו נציג הבנק התלהבות מהאפליקציה והבהירו כי מדובר בקונספט מהפכני, שהם טרם נתקלו בו.

לדברי רם, הבנק ביקש מהם הצעת מחיר, ואלה גם העבירו לו תמונות מסך של המוצר.

לאחר מספר חודשים של בחינה משותפת של שיתוף-פעולה, הודיע הבנק לתובעים על "אילוצים פנימיים וסדרי עדיפויות" אשר מאלצים אותו לוותר על השימוש באפליקציה. בתחילת מאי 2013 הופסק הקשר בין שני הגופים.

בתחילת ינואר 2014, כחצי שנה לאחר הודעת הבנק, גילו התובעים את השירות החדש באפליקציית ארנק פועלים של בנק הפועלים.

מבנק הפועלים נמסר כי הבנק טרם קיבל את כתב התביעה.