בזק: "צפוי רווח מהותי ממכירת אתר הלוחות יד2"

החברה מנהלת משא-ומתן עם לפחות 4 גורמים שונים - כולם זרים ■ השווי של אתר הלוחות האינטרנטי עשוי לעמוד על כ-300 מיליון שקל

בבזק מתקדמים במשא-ומתן למכירת אתר הלוחות האינטרנטי יד2. שבוע בלבד לאחר שעדכנה בהודעה לבורסה כי היא מנהלת משא-ומתן מול מספר גופים המתעניינים באתר, בהם המו"ל הגרמני אקסל שפרינגר, כפי שפורסם ב"גלובס", היום (ד') הוציאה חברת התקשורת הודעה נוספת לבורסה, לפיה "החברה-הבת וואלה מתקדמת במשא-ומתן עם מספר רוכשים פוטנציאליים".

בהודעה לבורסה של בזק נראה שאין הרבה מן החדש, אך העובדה שבחברה בחרו לשתף את המשקיעים יש בה כדי ללמד על התקדמות במשא-ומתן.

ל"גלובס" נודע כי כרגע עומדות על הפרק לפחות 4 הצעות לרכוש את חברת קורל תל, חברה שנוסדה על-ידי שון תל, ושלמעשה מחזיקה בבעלות על אתר יד2. בנוסף נודע ל"גלובס" כי כל הגורמים ששוקלים לרכוש את יד2 הם גופים זרים.

אף שעברו כמעט 4 שנים מאז רכשה את השליטה ביד2, נראה כי הסינרגיה בינה לבין אתר הלוחות עדיין לא הבשילה ממש. ולמרות זאת, בוואלה רואים ביד2 ערך רב, לא מעט בזכות העובדה שהוא מהווה את מנוע ההכנסות העיקרי, בעוד עסקי הליבה של וואלה - אתר האינטרנט המוביל שהיא מפעילה - רחוקים מלהיות פרת מזומנים.

מי שמוביל את המשא-ומתן הוא אילן ישועה, מנכ"ל וואלה. כפי שפורסם לפני כשבוע, המחיר צפוי לנוע סביב 300 מיליון שקל - אותו מחיר שלפיו השלימה וואלה לפני מספר חודשים בודדים את רכישת יתרת אחוזי הבעלות על יד2.

בשלהי השנה שעברה החליטה וואלה לממש את הזכות החוזית שהייתה לה, במסגרת הסכם הרכישה הראשוני שנחתם מול קורל תל ושון תל. אז היא רכשה 75% תמורת 117.5 מיליון שקל וחתמה על סעיף לפיו בתום 3 שנים מהעסקה תהיה זכאית לרכוש את היתרה (25%).

השלמת העסקה באחרונה - במסגרתה רכשה בזק 25% תמורת כ-75 מיליון שקל - שיקף לאתר שווי של 300 מיליון שקל והדגישה איך זינק השווי של יד2, שמנהל יבין גיל-מור, במרוצת השנים. כך, בעוד שביולי 2010 נחתמה העסקה לפי שווי של 156 מיליון שקל, בדצמבר 2013 השווי הכפיל את עצמו לכ-300 מיליון שקל.

אף שבקבוצת בזק עדיין שוררת עמימות באשר לעתידו של יד2 ומה המכירה תעשה לוואלה, ההודעה לבורסה שופכת אור נוסף על העסקה.

"על-פי התנאים הנדונים במשא-ומתן, אם וככל שתושלם העסקה, צפוי רווח מהותי כתוצאה ממנה", נכתב.

עם זאת, החברה מסייגת כמתבקש על-פי חוק ומציינת כי "מידע צופה פני עתיד זה עלול שלא להתממש, או להתממש באופן שנוי מן הצפוי, בהתאם להתקדמות המהלך ובשל גורמים שאינם תלויים בחברה".

השווי של יד 2 צומח
 השווי של יד 2 צומח