"אודיוקודס היום חזקה מאי פעם"; ההכנסות גדלו ב-11.4%

המנכ"ל שבתאי אדלרסברג: "בתעשייה שלנו יש חיות שצדות וחיות שניצודות, ואנו חברה שתצוד"

"אודיוקודס היום חזקה יותר מאי פעם. יש לנו מאזן חזק, שמאפשר לנו להיות אקטיביים יותר בניצול הזדמנויות, ולפתח את הדור הבא של מערכות התקשורת", כך אומר מייסד ומנכ"ל אודיוקודס, שבתאי אדלרסברג. החברה, המפתחת ומייצרת פתרונות VoIP (העברת קול על-גבי הרשת), פרסמה היום את דוחות הרבעון הראשון של שנת 2014.

הכנסותיה גדלו לעומת הרבעון המקביל ב-11.4%, ל-36 מיליון דולר, והרווח הנקי שלה על בסיס Non-GAAP עלה ב-54%, לכ-1.1 מיליון דולר, שהם 3 סנטים למניה.

94 מיליון דולר שיכולים לשמש לרכישות

על-פי כללי החשבונאות המקובלים, GAAP, החברה אינה רווחית, וברבעון היא הפסידה 278 אלף דולר, בין היתר בשל שינויים בנכס מס.

אחד ההבדלים המשמעותיים בדוחות הרבעון הראשון לעומת הרבעונים הקודמים הוא במאזן החברה. במהלך הרבעון השלימה אודיוקודס הנפקה משנית, וגייסה בנאסד"ק 29.7 מיליון דולר, כך שבקופתה יש כ-94 מיליון דולר שיכולים לשמש גם לרכישות.

"חיזקנו את המאזן, אבל כרגע אין שום דבר קונקרטי על הפרק", מציין אדלרסברג. "התעשייה שלנו זה ג'ונגל, שבו יש חיות שצדות וחיות שניצודות, ואנחנו חברה חזקה שתגדל ותצוד. לכן הגיוס היה חשוב. אנחנו בהחלט בודקים ביצוע רכישות".

משאבים נוספים שאמורים לסייע לחברה לגדול הגיעו בדמות תקציב שאושר על-ידי משרד המדען הראשי, בסך 100 מיליון שקל לשלוש שנים, להקמת מרכז מו"פ חדש בתחום הענן בבאר שבע. "מערכות התקשורת העתידיות יתבססו פחות על ציוד שיותקן במתקנים עצמם ויותר על ציוד ב-data center", מסביר אדלרסברג. "מתן השירות ללקוח יהיה קל יותר, ויוריד הוצאות תפעוליות ללקוח. לכן יש היום 'ריצה' של כולם לענן, וזה יפתח את השוק.

"יש פה גם שינוי מהותי בצורה שבה מפעילי תקשורת יעבדו: היום הם קונים ציוד מחברות כמו אודיוקודס, אבל בעתיד חברות כמונו גם יספקו שירותים נלווים. זה טרנד בריא עבורנו".

מנגד, אדלרסברג וסמנכ"ל הכספים גיא אבידן מוטרדים מעוצמת השקל מול הדולר, שפגעה ברווח הנקי בכמיליון דולר ברבעון. "אנחנו לא רואים את הדולר מתרומם השנה, וההשפעה שלו גדולה מאוד".

אודיוקודס לא משנה את התחזית השנתית, ומצפה להכנסות של 147-152 מיליון דולר ולרווח נקי של 18-22 סנט למניה (כ-8.4 מיליון דולר). החברה נסחרת בנאסד"ק ובת"א בשווי של 283 מיליון דולר.