באפט: "ג'נט ילן עושה עבודה נהדרת, אין בועה בשווקים"

"האורקל מאומהה" דיבר הלילה בוועידה השנתית של בעלי המניות של ברקשייר האת'וואיי ואמר כי "אמנם הייתה עלייה חדה במחירי נכסים פיננסיים כתוצאה מכך, אולם עדיין אין בועה, אם כי זו יכולה לצוץ בעתיד. אנו חיים בזמנים לא רגילים"

המשקיע האגדי וורן באפט, המכונה גם "האורקל מאומהה", דיבר הלילה בוועידה השנתית של בעלי המניות של ברקשייר האת'וואיי והגן על החלטתו לתמוך בשכר הגבוה של מנהלי קוקה קולה.

"לא ראיתי שום סיבה לפתוח במלחמה על הנושא הזה. עם זאת, הבהרנו את עמדתינו בנוגע לאפקטיביות של תוכנית התגמול שם", אמר באפט.

באפט, שהגיע לגיל 83, חלק את הבמה עם סגנו צ'רלי מונגר, בן 90, בכינוס השנתי המסורתי שאותו הוא מכנה "הוודסטוק של הקפיטליזם".

על התשואה המאכזבת יחסית של מניית ברקשייר ב-2013 אמר באפט כי "בטווח הארוך, אנחנו נכה את מדד ה-S&P 500", אם כי "אין שום בטחונות שאכן זה יקרה".

על תפקודה של ג'נט ילן בראשות הפד אמר באפט, שדיבר בפני כ-38 אלף ממחזיקי המניות של ברקשייר כי "היא עושה עבודה טובה מאוד ועדיין אין שום סיבה לשנות את מדיניות הריבית האפסית. אמנם הייתה עלייה חדה במחירי נכסים פיננסיים כתוצאה מכך אולם עדיין אין בועה, אם כי זו יכולה לצוץ בעתיד. אנחנו חיים בזמנים לא רגילים".

לפני כחודשיים אמר באפט כי הוא לא מוטרד במיוחד מהמתיחות בין אוקראינה ורוסיה (שמאז רק הלכה והתגברה). באפט הסביר את עמדתו בכך ש"משקיעים כסף לאורך זמן. הדבר היחיד שאפשר להיות בטוח בו, אם נכנסים לסוג של מלחמה רצינית, זה שהערך של הכסף ירד. זה קרה בכל מלחמה שאני יודע עליה. הדבר האחרון שאתה רוצה לעשות זה להחזיק בכסף בזמן מלחמה".

"יכול להיות שכדאי לקנות חווה, בית דירות או אג"ח. גם במלמת העולם השנייה שוק המניות עלה", הוא אמר, ומזכיר שהוא קנה את המניה הראשונה שלו ב-1942, כאשר גם אז המצב המאקרו-כלכלי לא נראה מזהיר.