רשות המסים יוצאת במבצע לגביית חובות מס רכוש ישנים

זאת כדי לשחרר קרקעות לבנייה, שכן חוב למס רכוש הרובץ על קרקע אינו מאפשר העברת בעלות ומעכב הליכים תכנוניים ■ במסגרת המבצע ייהנו החייבים מהקלות בריבית, הצמדה וקנסות ■ הערכות: הגבייה תעמוד על מאות מיליוני שקלים

מנהל רשות המסים, משה אשר, הודיע היום (ד') על מבצע הקלות רחב-היקף, שנועד לגבות חובות מס רכוש על קרקעות שנוצרו טרם ביטולו של המס, וזאת במטרה לאפשר לחייבים להסדיר את חובות העבר על הקרקעות ולשחרר חסמים שנבעו משיעבוד הקרקעות, מנעו העברת זכויות ועיכבו הליכי תכנון ובנייה.

במסגרת המבצע ישלמו החייבים את מלוא קרן החוב ממס וייהנו מהקלות בריבית, הצמדה וקנסות. בהתאם להערכות ראשוניות, היקף הגבייה בעקבות המבצע צפוי לעמוד על מאות מיליוני שקלים.

החל משנת 2000 בוטל מס רכוש והועמד על שיעור של 0%. עם זאת, למרות פעילות הגבייה הנמשכת, קיימים עדיין חובות עבר ברי-גבייה בהיקף של מאות מיליוני שקלים שצברו הצמדות, ריביות וקנסות בהיקף של מיליארדי שקלים.

חוב למס רכוש הרובץ על קרקע אינו מאפשר העברת בעלות לידי קונה קרקע או אפילו לידי יורשים ומעכב ביצוע הליכים תכנוניים. היקף הקרקעות עליהן רובץ חוב למס רכוש נאמד במאות אלפי דונמים.

מרשות המסים נמסר כי "כחלק מהמאמץ המתמשך ברשות המסים להגדיל את הכנסות קופת המדינה, ובהמשך לפניות מהמגזר הערבי וכן לאור המלצות צוות פנימי בראשותו של סמנכ"ל לאכיפת הגבייה ברשות המסים, זאב פורת, הוחלט בהנהלת הרשות על מבצע הכולל הקלות מיוחדות לשנת 2014 לחייבי מס רכוש.

"במסגרת המבצע יינתנו הקלות מפליגות ותנאי תשלום נוחים למסדירים את חובם, במטרה לשחרר קרקעות רבות ככל האפשר למכירה. על-פי התנאים שנקבעו, חייב עד אשר לתאריך 31.7.2014 ישלם את סכום קרן חוב המס בתוספת 15% ריבית, יבוטלו לו מלוא החיובים בקנסות וכן יתרת הפרשי הצמדה וריבית.

"מי שישלם לאחר תאריך זה ועד לסוף שנת 2014, יזכה להקלה בחיוב הפרשי ריבית והצמדה, שיחושבו מיום 1.8.14 ועד למועד התשלום בפועל ולא מיום פתיחת החוב. מתן ההקלה כפוף להסכמת החייב כי מדובר בתשלום סופי, והיא לא תינתן בתיקים שכבר מצויים בהליכי גבייה".

רשות המסים תפרסם בהרחבה מידע על ההקלות, ובמהלך השבוע הבא יישלחו מכתבים המודיעים על ההקלות ל-18,000 חייבים ויורשיהם שאותם ניתן לזהות בוודאות, מתוך כ-35,000 יחידים וחברות בעלי חובות עומדים.

עם זאת, כל בעלי החוב זכאים ורשאים לפנות למשרדי מיסוי מקרקעין באזור מגוריהם ולזכות לתנאים מקלים תמורת הסדרת חובותיהם במהלך התקופה שנקבעה.

נכסים המוחזקים על ידי בעלי קרקעות להם יישלח המכתב
 נכסים המוחזקים על ידי בעלי קרקעות להם יישלח המכתב