לשדרג או לא לשדרג: הסמארטפונים שינחתו בקרוב בישראל

רגע אחרי שאנו רוכשים את הסמארטפון הנחשק בשוק, מושק מכשיר מתקדם יותר, מוצלח יותר, חזק יותר ■ גם בחודשים הקרובים צפויים הצרכנים הישראלים לעמוד בפני התלבטות - אם לשדרג את הסלולרי, מתי ולאיזה מכשיר

מספר סמארטפונים חשובים הושקו לאחרונה בישראל, כמו גלקסי S5 של סמסונג ו-One M8 של HTC. בעולם הושק גם אקספריה Z2 של סוני. המכשירים החדשים הם רק ראשיתו של גל ההשקות הצפוי לנו בשבועות ובחודשים הקרובים, כאשר על המדפים ינחתו עוד סמארטפונים שיהפכו את בחירת המכשיר הבא למאתגרת במיוחד.

האם כדאי לרכוש כעת את הדגמים שכבר נחתו כאן, או שעדיף להמתין כמה שבועות ואפילו חודשים? אם לשפוט על פי ההערכות המתרוצצות ברשת - הערכות שמקורן ככל הנראה בהדלפות מכוונות, כדאי להמתין. "גלובס" ממפה כמה מהדגמים הצפויים להגיע בקרוב:

LG, דגם G3

ה-G3 של חברת LG שיוכרז בסוף החודש הוא ללא ספק אחד המכשירים החשובים ברשימה. דגם G2 של החברה הדרום-קוריאנית, שהוכרז לפני כשנה, הפך להצלחה והציב את החברה במקום מוצלח מול סמסונג ואפל.

מבחינת עיצובית, ה-G3 צפוי להגיע ממעטפת מחומרי אלומיניום, מה שיבדל אותו מחומרי הפלסטיק שיצרניות רבות משתמשות בהן, כמו סמסונג. עיצוב אלומיניום יספק לסמארטפון תחושה יוקרתית יותר מהפלסטיק.

שינויים נוספים לעומת הדגם הקודם הם סוללה נשלפת, אפשרות להוספת כרטיס זיכרון, מסך באיכות גבוהה מאוד בעלת רזולוציה של 2560 על 1440 פיקסלים ואולי גם המעבד החדש מאוד של קוואלקום - סנפדרגון 805.

HTC ,One M8

יצרניות הסמארטפונים נוהגות להכריז על מכשירי דגל ולאחר מספר חודשים להשיק מכשיר בגרסת מיני, המגיע ברוב המקרים עם מסך קטן ואיכותי פחות ומפרט עם חומרה חלשה יותר. במקרים אחרים מדובר פשוט באותה גרסה עם עם מסך קטן.

דגם ה-One M8 של HTC רק החל להימכר בישראל בימים האחרונים ועכשיו עולות הערכות שהחברה תחזיר כבר בתחילת חודש הבא על גרסת המיני שלו שתכלול מסך בגודל 4.5 אינץ' במקום 5 אינץ', מעבד מרובע ליבות במהירות 1.4 ג'יגה הרץ עם זיכרון של 1 ג'יגה במקום מעבד ארבע ליבות במהירות 2.3 ג'יגה הרץ עם 2 ג'יגה זיכרון. העיצוב צפוי להישאר זהה ולהגיע בצבע כסוף, אפור וזהב.

אמזון

לאמזון כבר יש טאבלט וסטרימר ועכשיו היא צפויה להציג גם סמארטפון. הדגם הראשון של החברה צפוי לצאת ברבעון השלישי של השנה ולהגיע עם מסך בגודל 4.7 אינץ' ברזולוציית 720p ומעבד מרובע ליבות עם 2 ג'יגה זיכרון. מערכת ההפעלה תהיה אנדרואיד, אבל עם שינויים מצד אמזון שיספקו לה חוויה המזכירה את טאבלטי הקינדל של החברה לצד חנות האפליקציות שלה. המכשיר צפוי להגיע עם 4 מצלמות קדמיות שיאפשרו תמונה תלת ממדית ומעקב אחר תנועות הראש.

סמסונג, דגם גלקסי S5 מיני

סמסונג צפויה להציג גם גרסת מיני לגלקסי S5. המכשיר יגיע במגוון רחב יותר של צבעים והוא לא יכלול את מנגנון זיהוי הדופק הממוקם בגב הסמארטפון. מסך המכשיר יהיה בגודל 4.5 אינץ' עם רזולוציית 720p במקום 5.1 אינץ' ברזולוציה גבוהה יותר. המפרט יציע מצלמה עם חיישן 8 מגה פיקסל וסוללה בהספק 2,100 מיליאמפר במקום 16 מגה פיקסל ו-2,800 מיליאמפר.

סמסונג, דגם גלקסי S5 פריים

סמסונג השיקה רק לפני כחודש את מכשיר הדגל שלה - גלקסי S5, אבל כבר עכשיו יש הערכות שהיא תציג בקרוב את הגלקסי S5 פריים, שיגיע עם מארז אלומניום ולא מפלסטיק כמו בגרסה הנוכחית. המטרה של סמסונג היא להצטרף לשוק מכשירי האלומיניום בו אפל ו-HTC משחקות. דגם הפריים יכלול מסך בעל רזולוציית 2K, מעבד מרובע ליבות במהירות 2.5 ג'יגה הרץ מסוג סנפדרגון 805, זיכרון 3 ג'יגה וגם מצלמה עם חיישן 16 מגה פיקסל.

המכשיר צפוי לצאת לחנויות כבר ביוני הקרוב.

אפל, אייפון 6

האייפון 6 של אפל לא צפוי להיות מוכרז בקרוב, שכן לרוב משיקה החברה את מכשיריה בחודש ספטמבר. עם זאת, כבר עכשיו הערכות רבות מדברות על כך שהסמארטפון יגיע בשתי גרסאות הכוללות מסך הגדול מזה הקיים היום באייפון 5. המסך יהיה בגרסת 4.7 אינץ' וכנראה גם 5.5 אינץ'. המסכים יגיעו מזכוכית מסוג ספיר הנמצאת בשעוני יוקרה ועמידים לשריטות.

שמועות או הדלפות מכוונות?

היצרניות הגדולות משיקות בדרך כלל את הסמארטפונים שלהן במועדים קבועים במהלך השנה. בראש הרשימה עומדת אפל ולאחריה סמסונג, LG וגם סוני ו-HTC. כמה חודשים לפני האירוע הגדול, שמתקיים בדרך כלל בניו יורק, סן פרנסיסקו, לונדון או ברצלונה, מתחילות ההדלפות הסדרתיות של המכשירים הגדולים.

במבט ראשון אפשר היה לחשוב שהדלפה של תמונה או פרטים על המוצר עלולה להרוס את החגיגה הגדולה, כאשר מנכ"ל חברת הסמארטפונים יסיר את הלוט באירוע הגדול אל מול אלפי עיתונאים ובלוגרים המסקרים את תחום הטכנולוגיה. בפועל, מדובר ביחסי ציבור שקשה מאוד לקנות בכסף.

ההדלפות הסדרתיות של הסמארטפונים הן כמו אוויר לנשימה לחובבי הגאדג'טים שמחכים למכשיר החדש ורוצים להניח את ידם על כל פרט טכנולוגי של מוצר הדגל של חברה כזו או אחרת, קטן ככל שיהיה. הגולשים משתפים את המידע הזה ברשתות החברתיות ובאתרים והציפייה רק עולה.

מצד שני, כמו בהרבה מהשקות הסמארטפונים שהוצגו בשנים האחרונות, ההדלפות מדייקות, מה שיוצר אולי מעט אכזבה בקרב מי שממתין להכרזה הרשמית של המוצר, ואז מגלה שהכול כבר נחשף.