מיטב דש מלווה 40 מיליון שקל לאפריקה תעשיות

מצטרפת בכך להלוואה שהעמידה מגדל לחברה הבת של אפריקה ישראל ■ תיהנה מאותם תנאים, ובין היתר שעבוד על כל מניות חברת הבת, נגב קרמיקה

בית ההשקעות מיטב דש מצטרף להלוואה בהיקף 160 מיליון שקל שקבוצת הביטוח מגדל העמידה לאפריקה תעשיות בספטמבר האחרון, ומעמיד לחברה הבת של אפריקה ישראל הלוואה נוספת של כ-40 מיליון שקל, באותם התנאים.

תמורה ההלוואה ממיטב דש, בית ההשקעות השני בגודלו במשק שמנוהל על ידי אילן רביב, תשמש בעיקר לתשלומי אג"ח ולמימון פעילות שוטפת.

מהדיווח של אפריקה תעשיות, שבין היתר הסתייעה ככל הידוע לצורך העסקה בשירותיהם של רביד קימיה ויובל זעירא מחברת ערך מוחלט, עולה כי מיטב דש מצטרפת לתנאי ההלוואה שניתנו למגדל. מדובר בהלוואה בריבית המשקפת מרווח של 3.9% על אג"ח ממשלתית צמודה ועם ריבית ריאלית של לפחות כ-4.7% צמוד למדד, לשנה. מיטב דש, כמו מגדל, זכאית בין היתר לבטוחה בדמות שעבוד מדרגה ראשונה על כל מניות החברה הבת של אפריקה תעשיות, נגב קרמיקה.

למגדל, שמעמידה אשראי פרטי לחברות כבר מספר שנים, ולמיטב דש, שחדשה יחסית בתחום האשראי הפרטי, ניתנו גם אופציות לרכישה - בהנחה של 3%, של מניות נגב קרמיקה, היה ותונפק לציבור עד לסוף 2019.

החוב הפיננסי - כ-1.58 מיליארד ש'

אפריקה תעשיות, שבשליטת אפריקה ישראל, מנוהלת על ידי אבי מוטולה. החברה עוסקת בייצור, עיבוד ומכירת צינורות ופרופילים מפלדה, ושולטת בנגב קרמיקה, והיא נסחרת בבורסה במחיר המשקף לה שווי של כ-431 מיליון שקל.

נכון לסוף 2013, לאפריקה תעשיות חוב פיננסי בהיקף של כ-1.58 מיליארד שקל. סך המאזן בסוף 2013 עמד על כ-2.71 מיליארד שקל, כשההון העצמי הסתכם בכ-459 מיליון שקל. תזרים המזומנים מפעילות שוטפת של החברה הסתכם אשתקד ב-170 מיליון שקל.

אפרופו התפתחות זו, בימים האחרונים הודיעה אפריקה תעשיות כי לאחרונה קיבלה שומת מס בגין שנת 2011, הכוללת הקטנת הפסד מועבר בסך כולל של כ-14 מיליון שקל. החברה חולקת על שומה זו.