חח"י תובעת מהרשות הפלסטינית חוב של כ-531 מיליון שקל

טוענת כי חמ"י (חברת החשמל מזרח ירושלים) אינה משלמת את חשבונות החשמל של פלסטינים תושבי אזור ירושלים והגדה המערבית במלואם ובמועדם

חברת החשמל לישראל הגישה היום (ה') לבית המשפט המחוזי בירושלים תביעה נגד חמ"י (חברת החשמל מזרח ירושלים), בגין חוב שלא שולם עבור צריכת החשמל של פלסטינים תושבי אזור ירושלים והגדה המערבית.

בחברת החשמל טוענים כי חמ"י אינה משלמת את חשבונות החשמל במלואם ובמועדם, חרף אספקת החשמל הסדירה והתקינה מחברת החשמל. במסגרת התביעה נתבעים חשבונות החשמל שנשלחו לחמ"י עד לחודש אוקטובר 2013, אשר לא שולמו עד היום, בסך מצטבר של כ 531.8 מיליון שקל.

עד כה נמנעו רואי החשבון של חברת החשמל מלסווג את החוב של הצרכנים הפלסטינים כחוב מסופק או אבוד למרות הקושי הברור בגבייתו, כיוון שמדובר בצעד שהיה גורר השלכות קשות על דירוג האשראי של חברת החשמל.

בחברת החשמל טענו היום כי במהלך השנים האחרונות פנתה חברת החשמל פעמים רבות לחמ"י, הן בכתב והן בעל-פה (במסגרת שיחות טלפוניות או במהלך פגישות), בדרישה כי תשלם את חובותיה ותחל לשלם את חשבונות החשמל כסדרם.

במסגרת זאת הדגישה חברת החשמל בפני חמ"י כי אי-תשלום החוב פוגע באופן משמעותי בחברת החשמל ומסב לה נזקים רבים. לפיכך, חברת החשמל ציינה כי אם חוב החשמל לא ישולם, בכוונתה לנקוט נגד חמ"י את כל האמצעים שידרשו.

במהלך החודשים האחרונים התקיימו מגעים אינטנסיבים בין נציגי חמ"י, נציגי הרשות הפלסטינית ונציגי חברת החשמל, בניסיון למצוא פתרון שיאפשר פירעון מלוא החובות, אך ניסיונות אלה לא צלחו בשלב זה. לפיכך, לא נותרה לחברת החשמל ברירה אלא להגיש לבית המשפט כתב תביעה.