הצעת פשרה: פרטנר תקבל היתר לדור רביעי מוגבל באוגוסט

מנכ"ל משרד התקשורת אבי ברגר מוביל את הקו התקיף נגד מתן ההיתר, ורוצה שהוא יינתן רק בנובמבר

לא מקבלים החלטות: משרד התקשורת מסיים ישיבה נוספת בעניין מתן אישור לפרטנר להשקת רשת דור רביעי על בסיס תדרים שלה, והדיון שוב מסתיים ללא תוצאות וההחלטה נותרת בידיו של שר התקשורת גלעד ארדן שמתקשה לקבל החלטה לאור הדעות המנוגדות בהנהלת משרדו.

ביום חמישי ערך ארדן סדרת דיונים במטרה לנסות ולקדם פתרון לפלונטר שנוצר בשוק התקשורת הישראלי. על הפרק עמדה הסוגיה שעליה דווח בהרחבה ב"גלובס" ואשר קשורה לבקשה של פרטנר להשיק רשת דור רביעי על גבי תדרים שכבר נמצאים ברשותה. בדיון ביום חמישי הוצגו לשר כמה אופציות כאשר את הקו המיליטנטי נגד מתן ההיתר מוביל מנכ"ל משרד התקשורת אבי ברגר. לשיטת ברגר אין להעניק לפרטנר את ההיתר כעת, אלא יש לחכות עד לנובמבר, וזאת פחות או יותר במקביל לעריכת המכרז להקצאת תדרי הדור הרביעי לכל השחקנים בשוק.

טענותיה של פלאפון נגד מתן ההיתר הועלו בדיון והיו שהעריכו שהחברה תעתור לבג"ץ במידה ויוחלט להתיר לפרטנר להשיק רשת דור רביעי לפני יתר השחקנים.העמדה התקיפה של ברגר נגד מתן ההיתר לפרטנר מציפה סימני שאלה רבים בקרב גורמים המעורבים בתהליך. לא מעט גורמים טוענים שברגר שבעבר היה סמנכ"ל הנדסה בפרטנר, מציג בטיעוני הנגד שלו שיקולים לכאורה מקצועיים מדוע יש לשמור על שיוויון בין המתחרים ולא לאפשר לחברה אחת לרוץ קדימה על חשבון מתחרותיה, ואולם יחד עם זאת יש תחושה באוויר שזהו לא השיקול היחיד שמוביל אותו.

מנגד הוצגו בדיון דעות חלופיות שטוענות שלפרטנר יש מחסור בתדרים בהשוואה למתחרותיה וברגע שהיא עושה מהלך פנימי של ארגון מחדש של תדריה תוך כדי פינוי תדרים לטובת השקת רשת דור רביעי מוגבלת - למשרד לא צריכה להיות בעיה אם זה. בדיון הוצגו תנאים שניתן להחיל על פרטנר בתמורה להיתר כמו איסור לנצל את המהלך לצרכים שיווקיים, הגבלת מהירות וכדומה.

אחת ההצעות שהועלתה ואשר עשויה להוות מוצא מהפלונטר עבור ארדן היא לאפשר לפרטנר להשיק את הרשת בחודש אוגוסט ולא בנובמבר, אך כאמור הדיון הסתיים ללא קבלת החלטות ויש כאלה שאומרים שארדן עשוי לקבל את ההחלטה בימים הקרובים למרות שלא התחייב לכך.