סגן יו"ר נאסד"ק: צופים עלייה במספר ההנפקות הישראליות

מאייר פרושר, בביקור בתל אביב, אמר כי "ישנן הרבה חברות ישראליות שאנחנו נמצאים איתן בשלבים שונים של מו"מ. בשנה שעברה היו לנו 4 הנפקות, ואנחנו חושבים שהשנה יהיו יותר"

2014 צפויה להיות שנה חזקה עבור הנפקות ראשוניות לציבור של חברות ישראליות, כך מעריך סגן יו"ר בורסת נאסד"ק, מאייר פרושר, בביקור בתל אביב. לדבריו, "בשנה שעברה היו 4 הנפקות והיו להן בממוצע צמיחה של 85% מאז ההנפקה. כך שהחברות הישראליות עושות חיל בנאסד"ק".

עוד אמר פרושר ל"רויטרס" כי "ישנן הרבה חברות ישראליות שאנחנו נמצאים איתן בשלבים שונים של מו"מ. בשנה שעברה היו לנו 4 הנפקות, ואנחנו חושבים שהשנה יהיו יותר".

הוא ציין כי "חברות רבות 'מתחממות' בבורסה בתל אביב ואז עוברות לנאסד"ק לרישום כפול. זה עובד טוב מכיוון שאנחנו נמצאים באזורי זמן שונים ואזורי מסחר שונים, כך שזה פשוט מאריך את המסחר.

"שתי בעיות שחברות ישראליות מתמודדות איתן הן מציאת הון ראשוני וקיום כישויות גלובליות", הוא אמר, וציין כי נאסד"ק עובדת עם הבורסה בתל אביב על מנת לסייע לחברות בשלב מוקדם לצמוח. "נאסד"ק מקימה שוק פרטי. הבורסה בתל אביב הביעה עניין בדבר כזה, עבור חברות שעדיין לא מוכנות להרשם בכל שוק שהוא, אבל מחפשות השקעות לשלבים מוקדמים".

היום רשומות בנאסד"ק 90 חברות ישראליות המוערכות ב-40 מיליארד דולר, ובכך ישראל היא שנייה רק לסין.