אפריקה נכסים השלימה גיוס של 200 מיליון שקל באג"ח

במסגרת השלב הציבורי שהתקיים אתמול (א') גייסה החברה 40 מיליון שקל לאחר שביום רביעי בשלב המוסדי היא גייסה 160 מיליון שקל

אפריקה נכסים , החברה הבת של אפריקה ישראל , השלימה את המכרז הציבורי וגיוס הון כולל בסך של 200 מיליון שקל באמצעות הנפקת סדרת האג"ח החדשה (סדרה ז'). במסגרת השלב הציבורי שהתקיים אתמול (א') גייסה החברה 40 מיליון שקל לאחר שביום רביעי בשלב המוסדי היא גייסה 160 מיליון שקל.

בשלב המוסדי בהנפקה קיבלה החברה מהמוסדיים התחייבויות מוקדמות לרכישת אג"ח בהיקף של 412 מיליון שקל - למעלה מפי 3 מכפי שתוכנן. לאור הביקושים הגבוהים החליטה החברה להגדיל את היקף הגיוס ל-160 מ' ש' בשלב המוסדי (לעומת 120 מ' ש' בתכנון המקורי).

הריבית בגיוס ההון נסגרה על 3.7% (לעומת ריבית המקסימום שעמדה על 4.8%) ובמח"מ של כ-6.7 שנים.

אגרות החוב עומדות לפירעון ב-3 תשלומים בין השנים 2021-2023 ומדורגות על ידי מידרוג בדגרוג של A3 עם אופק יציב. החברה הבהירה כי תמורת ההנפקה תשמש למיחזור חוב פיננסי קיים ולפעילותה השוטפת שלה.

"מהלך הנפקת סדרת אג"ח חדשה ע"י אפריקה נכסים הינו צעד נוסף בהאצת הפעילות העסקית של קבוצת אפריקה ישראל", מסר אברהם נובוגרוצקי, מנכ"ל אפריקה ישראל ואפריקה נכסים. "כל החברות הבנות אשר הציגו לאורך השנה המשך צמיחה בפעילותן ממשיכות להתקדם בייזום ופיתוח פרויקטים נבחרים ברוסיה, מזרח אירופה וישראל, אשר צפויים לתרום בצורה משמעותית לתוצאותיה של אפריקה ישראל עם השלמתם, תוך הגדלת תזרים המזומנים שיעמדו לרשות הקבוצה בשנים הקרובות".