הנהלת צים: המשרדים יהיו סגורים, העובדים לא יקבלו שכר

הנהלת צים: "בזמן שאנו מנסים להציל את החברה ואת מקומות העבודה של העובדים בישראל, העובדים חוצים את כל הקווים האדומים ועוסקים בתפריט ארוחת הצהריים שלהם"

משרדי צים יהיו סגורים ב-48 השעות הקרובות, והעובדים לא יקבלו משכורת - כך הודיעה הערב (ב') הנהלת החברה, בעקבות הדיון בבית הדין לעבודה הערב.

ניסיון העובדים להתערב במהלכים של הנהלת החברה נדחו היום גם על-ידי השופטת, איריס רש, בדיון בבית הדין, כאשר יו"ר איגוד קציני הים, אבי לוי, טען בפניה כי למדינה אסור לוותר את מניית הזהב. השופטת השיבה לו כי זו זכותה של ההנהלה וכי עליו לעסוק אך ורק בענייני זכויות עובדים.

הדיון התקיים לבקשתה הדחופה של הנהלת צים להוצאת צו מניעה שיעצור את השבתת האנייה "צים איבריה" הפועלת בקו ישראל-המזרח הרחוק. צים ביקשה צו מניעה לאור מה שהגדירה "נזקים כבדים" שנגרמים לה מאז יום שישי. פעילות האנייה הושבתה בסוף השבוע עד להודעה חדשה בעקבות הנחיה של איגוד קציני הים בהסתדרות הכללית, כחלק ממאבק עובדי צים בלחצים שמפעילה ההנהלה על המדינה כדי שזו תוותר על מניית הזהב שלה בחברה.

מניית הזהב, שעוגנה במסגרת הפרטת החברה בעשור הקודם, מבטיחה כי בכל רגע נתון צי אוניות צים ימנה לפחות 11 כלי שיט, וכי מפקדי הספינות וחלק מאנשי הצוות יהיו ישראלים. עוד נקבע כי חברי הדירקטוריון יהיו ישראלים, וכי למדינה שמורה זכות וטו במקרה של העברת השליטה בה.

מהנהלת צים נמסר כי "בזמן שאנו מנסים להציל את החברה ואת מקומות העבודה של העובדים בישראל, העובדים חוצים את כל הקווים האדומים ועוסקים בתפריט ארוחת הצהריים שלהם. ההסתדרות לא יכולה יותר לשבת על הגדר".