הסדר טיעון לאייל גולן: 4 חודשי עבודות שירות על העלמת מס

בנוסף, על חברת ליאם הפקות יוטל קנס כספי בסכום שטרם הוחלט ■ סנגורו: "הסדר הטיעון כולל אחריות של גולן כמנהל בלבד לעבירות המס שבוצעו"

הזמר אייל גולן, שהואשם בביצוע העלמות מס בהיקף של מיליוני שקלים, יבצע 4 חודשי עבודות שירות, וחברת ליאם הפקות שבבעלותו תשלם קנס כספי שסכומו ייקבע בהמשך - כך הודיעו היום (ג') עורכי דינו של גולן ורשות המסים לבית המשפט, במסגרת בקשה לאישור הסדר טיעון בעניינו של הזמר הפופולרי.

עורכי דינו של גולן, המטפלים בתיק מטעם עו"ד יעקב וינרוט, הם אודי ברזילי, דב וינרוט, עמית חדד ואופיר חוגרי.

בהסדר הטיעון הוסכם עוד כי רשות המסים תעתור גם להטלת עונש מאסר על-תנאי וקנס כספי שיוטל על גולן, כאשר הטיעון באשר לתקופת המאסר על-תנאי ומשכו וגובה הקנס יהיה פתוח ונתון לשיקול-דעת התביעה.

עו"ד אודי ברזילי מסר היום כי "אייל החליט לקחת אחריות כמנהל על עבירות המס שבוצעו בחברה, למרות שהעבירות נעשו שלא בידיעתו. רשות המסים ואנחנו ניהלנו מגע שוטף לאורך כל החקירה ולאחר כתב האישום, הכול במגמה להגיע להסדר טיעון.

"לאחר שהוסרו המחדלים, ואייל שילם את כל המס שנדרש ממנו, סוכם על עסקת הטיעון. כתב האישום תוקן לאחריות של אייל כמנהל בחברה, ואייל החליט לקחת על עצמו את האחריות ולהודות".

לדבריו, "רשות המסים מאוד העריכה את הגישה של אייל לאורך כל הדרך. הוא הופתע שייחסו לו את העבירות, הוא לא הסתיר דבר ולא התלהם, הוא שיתף פעולה לאורך כל הדרך, ולאחר שהחקירה שנוהלה בצורה מאוד מקצועית הסתיימה, הועבר הטיפול למחלקת התביעות בראשות ציפי מזה, שניהלה את התביעה בצורה מאוד מקצועית ויעילה וגם הייתה קשובה לטענות שלנו, כך שבסוף אכן הוסכם על הסדר טיעון. אנחנו, יחד עם התביעה, חשבנו כל הדרך שזה המקום להסדר טיעון".

עו"ד דב וינרוט מסר כי "לאחר ישיבות מרובות עם רשות המסים, הגענו לכתב אישום מתוקן המבטא נכונה את התשתית הראייתית שהצטברה בתיק, שעל-פיה אחריותו של גולן נובעת מהיותו מנהל בחברה, ללא נטילת חלק במעשים עצמם ומבלי שידע עליהם.

"לא ניתן אלא להחמיא לרשות המסים על שהתעלמה מרעשי הרקע ובחנה את חומר הראיות בצורה עניינית ומקצועית, תוך קבלת החלטות בהתאם. אנו מקווים שהסדר הטיעון, שהינו לדעתנו הוגן וראוי, יאומץ גם על-ידי בית המשפט".

העלמת הכנסות וחשבוניות פיקטיביות

באוקטובר אשתקד הוגש לבית משפט השלום בתל-אביב כתב אישום חמור נגד אייך גולן וחברת ההפקות שבבעלותו, ליאם הפקות בע"מ. מכתב האישום עלה כי גולן ומנהלים בכירים בחברתו העלימו הכנסות בגובה של כ-2.5 מיליון שקל מהופעות באירועים פרטיים ועל ספינות נופש, הגישו חשבוניות פיקטיביות בסך של כ-2.3 מיליון שקל, כדי להקטין את תשלום המע"מ על עסקאות שלא התקיימו בפועל, וכן הגישו דוחות כוזבים לרשות המסים.

הזמר המצליח, יחד עם מנהלים נוספים בחברה, גולן שרעבי ואריק בני-משה, ששימש כיועץ מס בחברת ליאם הפקות, נעצרו בינואר 2011 בעקבות חקירה של מחלקת חקירות מכס ומע"מ ירושלים ופקיד שומה חקירות ירושלים, בחשד כי פעלו יחד בחברת ליאם הפקות בע"מ, המשמשת להפקת אירועים ולייצוג אמנים, ובכללם לייצוגו והפקתו של גולן, להעלים הכנסות מהופעותיו של גולן ולתעתע ברשויות המס.

מכתב האישום, שהוגש בידי עו"ד אסנת ברזילי, מנהלת היחידה המשפטית הארצית לתיקי מכס, ועו"ד שירן באדי, עלה כי בשנים 2007-2010 השמיטו הנאשמים מהדיווחים לרשויות המס הכנסות מהופעותיו של גולן בספינת נופש המפליגות מחוץ לגבולות הארץ, וכן הכנסות שהתקבלו מאירועים פרטיים בארץ, כאשר בגין חלק מההכנסות לא הוצאו חשבוניות מס ולא דווח עליהן לרשויות. במקרים אחרים, חשבוניות המס שהוצאו לא שיקפו את התמורה המלאה שהתקבלה בפועל, ולפיכך ההכנסות דווחו לכאורה בחסר ובכזב.

לפי האישום, למשל, חלק מהכספים שגבתה חברת ליאם והתקבלו אצל שרעבי בגין האירועים בהם הופיע גולן, שימשו, בידיעת גולן ובני-משה, לצרכיו הפרטיים של שרעבי.

בנוסף הואשמו גולן ומנהליו כי בשנים 2008-2010 רכשו מעוסקים שונים חשבוניות פיקטיביות, תמורת עמלה, באמצעותן דיווחו על הוצאות בסך של למעלה מ-2.3 מיליון שקלים וניכו מס תשומות, מבלי שעמדה מאחוריהם כל עסקה ממשית.