כוכב "המירוץ למיליון" חשוד ביבוא אסור של רכבי יוקרה

סוחר רכב מאילת שהשתתף בעבר ב"המירוץ למיליון", חשוד כי ייבא עבור לקוחות יבוא אסור של רכבי פאר במחירים נמוכים משמעותית ממחירם האמיתי תמורת עמלה, ואף הסתיר מרשות המסים את הכנסותיו מעיסוק זה

סוחר רכב מאילת שהשתתף בעבר בתוכנית הריאליטי "המירוץ למיליון", נעצר ושוחרר בערבות בשבוע שעבר, בחשד שייבא עבור לקוחות יבוא אסור של רכבי פאר במחירים שכביכול נמוכים משמעותית ממחירם האמיתי תמורת עמלה, ואף הסתיר מרשות המסים את הכנסותיו מעיסוק זה.

הסוחר נעצר בשבוע שעבר על-ידי מכס חיפה, לאחר שהגיש מסמכים לשחרור מרצדס 550S עבור תושב אילת, כשערך הרכב שהוצהר בהם עמד על 76,700 דולר.

המחיר הנמוך עורר את חשדם של המוכסים, ונפתחה חקירה ביס"מ מכס חיפה, ממנה עלה החשד כי ערכו האמיתי של הרכב עומד על 129,000 דולר, כך שרק הפרש המיסים בגין רכב זה עומד על למעלה מ-250,000 שקל. קונה הרכב הכחיש כי ידע על התרמית ומיהר לשלם את המס האמיתי על הרכב.

עוד עלה מהחקירה החשד כי סוחר הרכב תיווך בעסקאות כאלו בלפחות 30 מקרים נוספים, כאשר ביבוא אישי נאסר לספק שירותי תיווך, והקונה מחויב לבצע את תהליך הרכישה בעצמו. כך, נגזלו מקופת המדינה מיליוני שקלים על-פי החשד, זאת לבד מהעמלות שקיבל מהרוכשים בגובה של בין 5,000 ל-20,000 שקל, מבלי לדווח על כל היקף עסקאותיו למס הכנסה.

בפעילות משותפת של יס"מ מכס חיפה ויס"מ מכס אילת נערך חיפוש במוסך השייך לאביו של הסוחר וכן בביתו, שם נמצאו מסמכים הקושרים אותו לכאורה לעבירות ומחזקים את החשדות המיוחסים לו, כמו גם סמים מסוג קנאביס.

סגנית נשיא בית משפט השלום באילת, השופטת שוש שטרית, אישרה את שחרורו בערבות של סוחר הרכב תמורת הפקדת 20,000 שקל במזומן וערבויות בסך 100,000 שקל.

מנהל מכס חיפה, קובי יהב, הגיב ואמר כי "בתי המכס מתמודדים מזה תקופה ארוכה בתופעת עבירות ביבוא אישי של רכבי יוקרה לישראל. מדובר בעבירות חמורות של הנמכות מחירי רכב מפוארים על מנת להתחמק מתשלומי מיסי יבוא, מתן הצהרות כוזבות, זיוף מסמכים ואף 'הלבנה' בארץ של כלי רכב שנגנבו בחו"ל. היות ומדובר בנזק כספי של מאות מיליוני שקלים בשנה, מינהל המכס ימשיך באכיפה מוגברת בנושא יבוא אישי של רכב".