פינטרסט גייסה 200 מיליון דולר לפי שווי של 5 מיליארד דולר

הסכום הכולל שגייסה החברה עד היום, כולל הסבב האחרון, מגיע ל-764 מיליון דולר

חברת פינטרסט גייסה 200 מיליון דולר בסבב גיוס שמעניק לחברת הסטארט-אפ שווי של 5 מיליארד דולר, זאת לעומת שווי של 3.8 מיליארד דולר לפני שבעה חודשים בלבד.

הכסף גויס ממשקיעים קיימים, לרבות הקרנות בסמר, אנדרסן הורוביץ, פידליטי ואחרים. הסכום הכולל שגייסה החברה עד היום, כולל הסבב האחרון, מגיע ל-764 מיליון דולר, כך מסרה פינטרסט בהודעה שהפיצה ביום ו'.

הסבב של פינטרסט - שטרם ייצרה הכנסות של ממש - הוא חלק משורה של סבבי גיוס שהתבצעו לפי שווי של מיליארדי דולרים. חברת אובר (Uber) מצויה במשא ומתן לגיוס כספים לפי שווי של 10 מיליארד דולר או יותר, כך על פי מקורות המקורבים למו"מ, בעוד שחברת Airbnb, שמאפשרת השכרת נכסים וחברת האחסון המקוון דרופבוקס זכו להערכות שווי של 10 מיליארד דולר בסבבי הגיוס האחרונים שערכו.

"לפינטרסט יש חזון של לעזור לכולם למצוא את מה שהם אוהבים", כך אמר מנכ"ל החברה, בן סילברמן, "ההשקעה החדשה מעניקה לנו מקורות נוספים לממש את החזון שלנו".

הכספים יעזרו לממן את הרחבת האתר, שהחל השבוע ליישם תוכנית ליצירת הכנסות מפרסום. פינטרסט שואפת לגייס משתמשים מכל רחבי העולם ולהמשיך לפתח את תוכנית הפרסום שלה. כמו כן, היא תשפר את המוצר כדי שלמשתמשים יהיה קל למצוא את מה שהם מחפשים באתר.

באוקטובר, פינטרסט מסרה שהיא גייסה 225 מיליון דולר לפי הערכת שווי של 3.8 מיליון דולר. בחודש פברואר 2013, החברה קיבלה הערכת שווי של 2.5 מיליארד דולר. לשם השוואה, שווי השוק של גרופון הוא 4.13 מיליארד דולר ואילו שוויה של Yelp עומד על 3.95 מיליארד דולר.