אלביט מערכות חושפת מרגמה חדשה - "חנית"

"חנית" היא מרגמה יבילה ואוטונומית בעלת רתיעה מופחתת הניתנת להרכבה על רכבי 4X4 כגון האמר וג'יפ ■ ניתנת להטסה במסוקים ומטוסי תובלה ומתאימה לפעולה של כוחות מיוחדים הפועלים בעומק שטח האויב

אלביט מערכות תחשוף בכנס האש שייפתח מחר (ג') בבית התותחן בזיכרון יעקב, את המרגמה חדשה - "חנית" (SPEAR) - דור חדש של מערכת "קרדום" המשמשת את צה"ל וצבאות מובילים אחרים בעולם.

"חנית" היא מערכת מרגמה 120 מ"מ, מודולרית, בעלת יכולות אוטונומיות מלאות וכן יכולת ייחודית של רתיעה מופחתת המאפשרת להתקין אותה על גבי מגוון רכבים קלים - ובכלל זאת "האמר" וסוגי ג'יפים שונים - יכולת שלא היתה קיימת עד כה. יכולת זו תאפשר ניידות מוגברת של המרגמה גם בהטסה במגוון מטוסי תובלה ומסוקים וגם בתנועה גלגלית מהירה, שתאפשר הפעלה מבצעית במתארי לחימה חדשים.

"מערכת 'חנית' מאפשרת לתת מענה רחב יותר ללקוחותינו ומבססת עוד יותר את מובילותינו בתחום", מסר אודי ורד, מנכ"ל אלביט מערכות יבשה ותקשוב. "ה'חנית' נותנת מענה לדרישות המבצעיות של ירי נייד, זריז ומדויק המאפשר פעילות מבצעית בעומק גזרות הלחימה והפעלה של כוחות מיוחדים. השילוב של 'חנית' במערכות השליטה והבקרה של אלביט מאפשרת סגירת מעגלים מהירה ואפקטיביות מבצעית מוגברת לכוחות הלוחמים".